• Suck och suck

Kan ni tänka er att köpa choklad-julkalender till era barn? -det blir ju godis varje dag.

Jag har inte köpt chokladjulkalender till min dotter tidigare,
    Det har varit onödigt, hon har ändå inte förstått det.
    Nu är hon sex och vi har bra balans på det här med sötsaker kontra nyttigt,
    så i år tänkte jag faktiskt köpa en.
    Hur gör ni?

Jag har inte plus så jag kan inte fixa en omröstning.

• Svar på tråden Kan ni tänka er att köpa choklad-julkalender till era barn? -det blir ju godis varje dag.
  • La Lola

En chokladbit en gång om dagen i 24 dagar, det kan jag leva med.
    Jag har lite svårt för sockerhysterin en del känner....

Så ja, min dotter har fått ha chokladkalendrar en del år.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • underbara jag

nej inte i nuläget.

anser att min dotter e för liten (2) för att ens förstå idén med julkalender.

• Fille Fjonkan

Jag kan tänka mig att göra det. Men jag tror inte att jag kommer att göra det.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Nyfiken gul
    La Lola skrev 2008-11-16 22:50:26 följande:
    En chokladbit en gång om dagen i 24 dagar, det kan jag leva med. Jag har lite svårt för sockerhysterin en del känner....Så ja, min dotter har fått ha chokladkalendrar en del år.
    kunde inte sagt det bättre själv!
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Marco och Mathias mamma

Jag köper det till våra barn, det handlar om en liten chokladbit varje dag efter frukost under 24 dagar... Normalt så äter de bara godis på lördagar men jag tycker att det kan få vara lite speciellt att vänta in julen...

• Helena77

Våra barn har fått det i typ alla år.Klart man ska ha chokladkalender...skulle kunna tänka mig en jag med.
    Det är ju jätteroligt att få öppna en lucka varje dag och se hur det minskar med dagar till jul.
    Däremot får inte minsta dottern nån iår...hon fyller 1år idag och är lite liten än så länge.

• Cecese

Ja våra barn får det. Egentligen tycker jag att 2 åringen är för liten men eftersom storasystrarna får så får även han det för annars blir det liv. Normalt får dom inte äta godis alla dagar men inför julen kan dom faktiskt få en liten bit om dagen.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • ahlcec

Jäpp, fast June hajar inte riktigt konceptet med att liksom öppna en lucka om dagen och sådär. Hon vill helst äta allt på en gång, eller iallafall öppna och kika på vad det kan vara under luckorna. ;)

• Suck och suck

Tänk min dotter var så medveten om "saken" att hon sa att hon INTE skulle äta upp en varje dag, utan spara dem till jul.
    DET ska hon verkligen inte behöva göra!
    Sa hon bara för att pappa var lite restriktiv med att köpa en chokladjulkalender där man äter varje dag.

Klart att hon ska få äta dem varje dag!

• mandorle

Vi köper en ja,vi har ingen lördagsgodis.

• jenny b

ja, mina barn får det, men dock har vi ransonerat det till varsinn kalender, de brukar få kalendrar från hela släkten 5-6 st var...

Svar på tråden Kan ni tänka er att köpa choklad-julkalender till era barn? -det blir ju godis varje dag.