• Disis

När är man redo att flytta ihop?

Många flyttar ihop av praktiska skäl, ekonomin framförallt. Men när tror ni att man verkligen är redo att flytta ihop? Hur länge är ska man vara tillsammans först tycker du?

• Svar på tråden När är man redo att flytta ihop?
  • gamla plum

Älskarlivet81
    Tyvärr så funkar det inte alltid så.
    Min ex och jag flyttade ihop efter 4 månader, och han blev värre än värst då han flyttade in sina saker.
    Efter bara några veckor började han plocka bort min saker som en skål jag hade i hallen med nycklar och div, bytte han ut till något som såg ut som en potta.
    Jag hade virkade dukar lite överallt som jag för övrigt gjort själv, dom tog han bort och la dit strykliga tygdukar som va hans.
    Sen tyckte han att jag skulle ta min porslinsgris samling och ställa ut i förrådet för dom va så jobbiga att damma. (han hade städnoja)
    Det förhållandet höll i ca 2 år sen stod jag inte ut mera. Han va ganska kontrollerande och hade alkoholproblem, vilket man då när han flyttade in trodde skulle bli bättre men ack vad jag bedrog mig, det blev bara värre och värre.

Ändå kändes det rätt när min nuvarande sambo flyttade in efter 2 veckor. Men han har fått genomgå vissa tester.
    Typ så köpte jag hem ett 6-pack öl för att kolla hur länge dom fick stå där. Det klarade han med MVG då jag va tvungen att hälla ut den sista ölen då datumet hade gått ut.
    Och han fick många inredningsfrågor i början oxå, men han har inget intresse att flytta grejer eller byta ut mitt mot sitt.

Man kan ju nu undra hur kunde jag låta min nuvarande sambo flytta in efter 2 veckor. Enkelt för att det kändes rätt.

Så gå på magkänslan. Ni behöver ju inte köpa hus eller skaffa gemensam lgh och springa iväg och köpa möbler tillsammans direkt.
    Men känns det rätt så kör

• älskarlivet81

Mitt ex började misshandla mig psykiskt och utsatte mig för övergrepp när jag flyttade in hos honom.. Men det hade han gjort om det så gått längre tid (jag flyttade in där efter 3 månader).

Jag blev sambo med min nuvarande kille efter 6 månader och vi gifter oss till sommaren..

gamla plum skrev 2008-11-24 14:14:44 följande:

Älskarlivet81 Tyvärr så funkar det inte alltid så. Min ex och jag flyttade ihop efter 4 månader, och han blev värre än värst då han flyttade in sina saker. Efter bara några veckor började han plocka bort min saker som en skål jag hade i hallen med nycklar och div, bytte han ut till något som såg ut som en potta. Jag hade virkade dukar lite överallt som jag för övrigt gjort själv, dom tog han bort och la dit strykliga tygdukar som va hans. Sen tyckte han att jag skulle ta min porslinsgris samling och ställa ut i förrådet för dom va så jobbiga att damma. (han hade städnoja) Det förhållandet höll i ca 2 år sen stod jag inte ut mera. Han va ganska kontrollerande och hade alkoholproblem, vilket man då när han flyttade in trodde skulle bli bättre men ack vad jag bedrog mig, det blev bara värre och värre. Ändå kändes det rätt när min nuvarande sambo flyttade in efter 2 veckor. Men han har fått genomgå vissa tester. Typ så köpte jag hem ett 6-pack öl för att kolla hur länge dom fick stå där. Det klarade han med MVG då jag va tvungen att hälla ut den sista ölen då datumet hade gått ut. Och han fick många inredningsfrågor i början oxå, men han har inget intresse att flytta grejer eller byta ut mitt mot sitt. Man kan ju nu undra hur kunde jag låta min nuvarande sambo flytta in efter 2 veckor. Enkelt för att det kändes rätt. Så gå på magkänslan. Ni behöver ju inte köpa hus eller skaffa gemensam lgh och springa iväg och köpa möbler tillsammans direkt. Men känns det rätt så kör
  • gamla plum

Usch din stackare.
    Man kan ju aldrig veta hur det ska bli.

Men det är tur att man träffar rätt till slut. Jag tror att man måste gå igenom det dåliga för att se det bra.
    Grattis till det kommande bröllopet

• Disis

gamla plum skrev 2008-11-24 15:05:23 följande:

Usch din stackare.Man kan ju aldrig veta hur det ska bli.Men det är tur att man träffar rätt till slut. Jag tror att man måste gå igenom det dåliga för att se det bra.Grattis till det kommande bröllopet
    Så tror jag också att det är. Alla tidigare relationer som gått i vasken är för att lära oss hur vi inte ska göra :) och för att vi ska lära oss uppskatta det goda
  • Snooze

Oj, det är väl som att fråga "hur långt är ett rep?" Det finns väl ingen generell regel för det, man måste väl gå på känslan?
    Jag träffade min man i maj, vi flyttade ihop i augusti (gemensam lägenhet) och det gick hur bra som helst trots alla olyckskorpar och deras "goda råd"
    I dag har vi varit tillsammans i över 11 år, bor i en villa och väntar vårt femte barn tillsammans.

• hannamiller

Det är ju så olika för alla..
    För oss blev det så att vi blev ihop mars(2005).. Hans nya lägenhet blev klar 13 maj 2005 i en annan stad.. Så det blev att vi flyttade ihop då.. Orkade inte pendla plus jag fick också jobb där.. Sen friade jag till Han samma år.. Nu snart har vi 2 barn och gifter oss nästa år..
    Väldigt lycklig..

• gamla plum

Snooze
    Är du riktigt säker att du gjorde rätt beslut då mohaha..

Jag säger ju det att det funkar när man känner att det är rätt. Magkänslan

• Snooze
    gamla plum skrev 2008-11-24 15:48:46 följande:
    SnoozeÄr du riktigt säker att du gjorde rätt beslut då mohaha..Jag säger ju det att det funkar när man känner att det är rätt. Magkänslan
    Vissa dagar måste man ju ta sej en funderare.... Men jag har inte en hittat tillräckligt starka skäl för att slänga ut honom...
  • gamla plum

ha ha ha...........
    Och visst är det jobbigt att leta....

• Snooze
    gamla plum skrev 2008-11-24 16:06:48 följande:
    ha ha ha...........Och visst är det jobbigt att leta....
    Ja, man har ju blivit bekväm på äldre dar
  • Disis

Snooze skrev 2008-11-24 17:33:25 följande:

Ja, man har ju blivit bekväm på äldre dar
    hahaha
Svar på tråden När är man redo att flytta ihop?