Nytt VUL idag, vätska i livmodern... orolig
Idag var jag på ny kontroll. Jag var ju där i torsdags och det där hormonprovet låg då på 3900, nu idag fyra dagar senare låg det på en bit över 13000. Hinnsäcken hade växt nio millimeter nu då sen i torsdags (då var den 2 mm, nu är den 1,1 cm)
Enligt henne var detta två bra indikationer på en bra graviditet. Hon tror dock att jag har haft ägglossning senare än vad jag trott och att jag inte alls är i vecka 6 utan snarare i vecka 4 eller 5. Detta pga hinnsäckens storlek.
Men, det som verkar oroa dem där på gyn mest är att jag har vätska i livmodern. Den fanns där i torsdags och så även idag. Hon menade på att det kan vara negativt och sa till mig flera gånger att jag skulle komma in så fort jag börjar blöda eller får ont. Hon ville att jag skulle komma igen på torsdag, men det ville inte jag. Det hinner ju inte bli så mycket skillnad på bara ett par dagar så jag tyckte gott att vi kan vänta till på måndag. Det gick hon med på om jag lovade återigen att höra av mig vid ev blödning eller ont.
Vet inte riktigt vad jag ska tycka eller tro? Jag brukar känna av min ägglossning rätt väl och jag är ganska säker på att min graviditet startade den 22/10.
Cystan jag hade sa hon var helt normal, att man ofta får såna tidigt i graviditeten.
Men nån som har vart med om nåt liknande, hur har utgången blivit?
isee: Jag vet ju att du hade vätska och det har ju gått bra ändå. Men det var vid bäckenbotten va? Innefattar det inuti livmodern? (Är inte så bra på anatomi)