75% arbete motsvarar hur många timmar i veckan?
Hej
Måste få lite hjälp hur man räknar ut en tjänst på 75%. Hur många antalet timmar i veckan motsvarar det? Och hur många timmar per månad blir det?
Nån som kan hjälpa?
Tack!
Hej
Måste få lite hjälp hur man räknar ut en tjänst på 75%. Hur många antalet timmar i veckan motsvarar det? Och hur många timmar per månad blir det?
Nån som kan hjälpa?
Tack!
Ja, det blir ju liiite mer på månaden, jag räknade på 4 veckor..
Plocka fram en kalender så kan du kolla hur många vardagar det är på en månad. Då ser du att det är fler än bara 20 vardagar i månaden...
Inte korkad, du har nog bara lite otur när du tänker...
Vad har du för lön att gå efter?
Har du bara koll på timlönen så får du väl ta ett schema och räkna timmar på
Men sen ska du lägga till all ob.. Drygt...
Jag kan väl gå lite till överdrift:
Ett normalt arbetsår har 251 möjliga arbetsdagar (ej helger och röda dagar, klämdagar etc). Om man jobbar heltid innebär detta 2008 timmar eller i genomsnitt 167 timmar per månad. För en 75% tjänst alltså 125 timmar per månad.
Men. Man måste göra avdrag för semester, sjukdom etc också. Vi brukar räkna med 1650 timmar per år för en heltidsanställd = 137,5 timmar i snitt per månad. 75% av detta = 103 timmar per månad.
Men de flesta vårdställen har inte 40 timmarsvecka....
TS vet du vad ni går på? För oftast om man har skiftgång så har man lägre timmar/vecka för att orka och hinna få dygnsvilan....
Fast semester är ju nåt man jobbar in och även om man är på semester så räknas denna tid in som arbetad tid.
Det är så olika. Jag jobbar intensivt i en period och är ledig en.
Jag skulle jobbat denna helgen och varit ledig HELA denna veckan.
27,75 h/vecka med 37 h arbetsvecka. (som vi har i vården oftast) alltså cA 120 H/MÅNAD..
Nån som kan hjälpa?
Tack!