• Molnet

Kan man lämna tillbaka böcker i en annan stad än där man först lånade?

Har ett par böcker som jag lånade i uppsala men eftersom jag bor i stockholm blir det ett jäkla bök att ta sig dit bara för att lämna tillbaka dem.

Vet någon om man kan lämna dem på biblioteket i stockholm och få dem ivägskickade dit?

• Svar på tråden Kan man lämna tillbaka böcker i en annan stad än där man först lånade?
  • JsN

Det tror jag inte, men ring och fråga!

• MayaS

nepp brukar inte fungera på så sätt.... men som JsN sa.. ring och fråga... men jag tror att svaret kommer bli nekande.

• Molnet

He he jag visst hade det varit ernklare, men nu har jag fått påminnelse flera gånger så jag vågar inte

• JsN

Varje kommuns bibliotek är ju fristående, det är ju liksom inte en nationell kedja. Däremot har man möjlighet till fjärrlån av vissa böcker och om de ändå ska skicka sådana så kanske det är möjligt att skicka med "dina" böcker, men då måste du fråga Dessutom kan du säker skicka boken på posten isf att åka dit själv. JAg tror att de blir gladare om du ringer och frågar hur du ska lösa det än vad de blir av att du bara låter bli att lämna tillbaka!

Svar på tråden Kan man lämna tillbaka böcker i en annan stad än där man först lånade?