Gravid och dessutom i stor sorg.
Nu skriver jag här för att jag inte längre vet vart jag ska ta vägen, och undrar om det finns fler med samma erfarenhet.
Min pappa gick bort för lite mer en två veckor sen, helt oväntat och omedelbart. och jag är gravid i vecka 39.
Jag vet inte hur jag ska hantera det här.
Känner mig hyper stressad, oroad och på vippen att tippa över.
Mitt huvud har ställt in sig på att göra sitt yttersta för att skjuta bort allt som har med att sörja förlusten av min pappa, och istället fokusera på att jag snart ska ha barn.
Men, ju mer jag inte sörjer min pappa. Ju starkare blir paniken som växer sig som en stor svulst i magen. Jag kan inte släppa kontrollen och bara gråta. Gör jag det så vet jag att jag inte kommer kunna sluta. Och när jag gråter, när jag tänker på pappa så gör det så ont. Det onda blir tillslut till sammandragningar och ont i magen. så jag tvingar mig själv att inte tänka på honom.
Inget sätt är särkillt gynnsamt för bebisen i magen. Han mår ju som jag mår och jag är livrädd för att något ska gå illa. Och att han inte mår bra.
Det som dessutom får mig att känna mig så stressad är att pappas begravning är på onsdag nästa vecka. Två dagar innan min beräknade förlossning.
Jag vet inte hur jag ska klara av att inte få gå min pappas begravning, jag är jätte rädd för att jag ska missa den.
Ibland har jag sån lust att ställa mig på knä och be om igångsättning. Jag klarar inte det här länge till. Och antagligen inte min lilla pojk heller.