• Lilla Jag

Ni som lyckat bli gravid på IVF. Har några frågor till er.

Hej!

Jag vet att det finns statistik på detta, men jag undrar hur det har gått för dig? På något sätt relaterar man ju sig själv mer till er än siffror på papper.

På vilket förasök lyckades ni, även om ni fick MF?
    Hur gamla är ni?
    Var det "vanlig" IVF eller var det "ovanlig (ICSI)

Tacksam för svar!

Kram på er

• Svar på tråden Ni som lyckat bli gravid på IVF. Har några frågor till er.
  • Magma

IVF pga oförklarad barnlöshet. Lyckades på 1:a försöket och är nu i v 32+6. (Det är en flicka i magen). Jag är 33 och han 30

• Sanna74

Vi lyckades på första vanliga IVF-försöket men fick tyvärr missfall! Tråkigt att behöva stämma in i statistiken så väl =O)

Jag 31, sambon 30.

• IVFÅSA

Jag och min man lyckades vid första försöket.... Dom satte in ett ägg men jag blev gravid med tvillingar....Vi hade lyckats bli gravida i samma veva själva för de är inte enäggs..... Våra killar är nu 13,5 månader... Jag är 29 år och min man är 34 år...

• Skakis

Blev gravida efter vår första icsi (dåliga spermier), jag var 25 då.

• Saknar

Oj, de flesta blir gravida på första försöket... Jag fick negativt på mitt första...

• ÄlskarNoel

På vilket försök lyckades ni: På 3:e försöket (först ett färskt, sen ett frys och till slut blev han till på sista färska försöket)

Hur gamla är ni?: Vi var 29 båda två.

Var det "vanlig" IVF eller var det "ovanlig (ICSI): Vi gjorde vanligt IVF.

Och nu väntar vi nr 2 som kom till av sig själv helt otippat.

Lycka till!

• Pinja

Vi lyckades på första försöket (behandling pga slöa spermier). Endast fyra ägg kunde användas efter ÄP - två befruktades med 'vanlig' ivf och två med icsi-metoden. Icsi äggen delade sig inte som de skulle. Ivf äggen finns etta i frysen och det andra i min mage, v.39.

Det finns dock flera som är gravida som inte lyckats på första försöket. Dessutom finns här några som hunnit köra ett antal ivf/icsi och sen blivit gravida på 'naturlig väg'.

Lycka till!

• Lajsa

På vilket förasök lyckades ni, även om ni fick MF?
    Lyckades bli gravid på båda försöken men fick tidigt MF båda gångerna.

Hur gamla är ni?
    Jag 32 och min man 35

Var det "vanlig" IVF eller var det "ovanlig (ICSI)
    IVF

• Anne M
    På vilket försök lyckades ni, även om ni fick MF? Vi lyckades på tredje försöket.
    Hur gamla är ni? Då var jag 29 och maken 41 år.
    Var det "vanlig" IVF eller var det "ovanlig" (ICSI)? Vi genomgick ICSI.
Svar på tråden Ni som lyckat bli gravid på IVF. Har några frågor till er.