• Anonym (Besviken!)

Att inte gratulera sitt barnbarn på födelsedagen!

Sitter här och är såå besviken! Min mamma ringde inte och gratulerade min dotter igår när hon fyllde år Min dotter fyllde fem år. Hon hade däremot skickat med fyra paket när min äldsta dotter kom till oss i fredags. Grejen är att jag slutat ringa henne sen hon sa detta om min dotter: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m38382704.html
    Trodde iaf att hon skulle ringa och graulera sitt"fula" barnbarn...Men det var väl för mkt begärt...Sen blev jag ledsen på mina bror och svägerska som bara skickade ett SMS där det stod" Hoppas F får en fin dag. Gratulera från oss" Är det verkligen okej tycker ni? Kram på er!!!

• Svar på tråden Att inte gratulera sitt barnbarn på födelsedagen!
  • Anonym (306)

Min sambos föräldrar och hans bror valde att lämna tillbaka vårt barns födelsedagspresenter för att min sambo och jag skulle separera. Det var vår dotters allra första födelsedag. 

• Anonym (Besviken!)

Fy farao vad dåligt gjort av dom Kram på dig!

Anonym (306) skrev 2008-11-18 09:49:08 följande:
    Min sambos föräldrar och hans bror valde att lämna tillbaka vårt barns födelsedagspresenter för att min sambo och jag skulle separera. Det var vår dotters allra första födelsedag. 
  • abnocto

Fast om ni inte har kontakt kanske hon inte vill ringa ifall du svarar. Hon har ju skickat paket, det skulle jag varit nöjd med.
    Sedan beror det nog på hur bra kontakt man har inom familjen och hur de ingifta är. Jag skulle snarare bli chockad om min bror eller svägersta hörde av sig alls när barnen fyller år. Ett SMS hade jag med glädje godkänt.

• Anonym (306)
    Anonym (Besviken!) skrev 2008-11-18 09:50:04 följande:
    Fy farao vad dåligt gjort av dom Kram på dig!
    Ja dom har allmänt gjort sitt bästa för att sabba all relation mellan mig och min sambo. Dom ville att han skulle jävlas så mkt som möjligt med mig. (Inte alls ett sunt tänkande när det finns barn inblandade.)
    Nu är vi ihop igen men jag har tagit beslutet att dottern inte ska dit nåt mer. Dom ska be om ursäkt för sitt agerande, vilket aldrig kommer inträffa.
    Men men, det är deras förlust.
  • Anonym (Besviken!)
    abnocto skrev 2008-11-18 09:51:17 följande:
    Fast om ni inte har kontakt kanske hon inte vill ringa ifall du svarar. Hon har ju skickat paket, det skulle jag varit nöjd med. Sedan beror det nog på hur bra kontakt man har inom familjen och hur de ingifta är. Jag skulle snarare bli chockad om min bror eller svägersta hörde av sig alls när barnen fyller år. Ett SMS hade jag med glädje godkänt.
    Jag är ju egentligen glad att jag slapp prata med henne. Fast jag har ju inte sagt till henne att jag inte vill ha kontakt. Jag har bara slutat ringa. Hon gör ju ingenting för att få kontakt med mig precis...
Svar på tråden Att inte gratulera sitt barnbarn på födelsedagen!