• levandecharader

Isterband

Fram med era bästa isterbands recept tack Hur gör ni, vad serverar ni till osv.. Är så sugen på isterband, har inte ätit det på flera år.

När jag var yngre åt jag pasta med isterbandsås är det nån som har recept på det? Kommer ihåg att jag tyckte det var så gott, det var massor med vitlök i har jag för mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 16:04
    Man "skrapade" ut innehållet på isterbanden och stekte det, gjorde nån sås på det + massa annat, bla vitlök. Serverade det med pasta.

Tyvärr kan jag inte fråga den som lagade detta till mig, då denna person inte längre finns i livet

• Svar på tråden Isterband
  • Sigrid

Själv äter jag stekt isterband med kokt potatis och rödbetor. Ingen sås.

Min man brukar stuva potatisen och ha i dill.

Ska bli kul att se vad du får för tips på sås.

• Birgitta2

Jag ugnssteker isterband och har dillstuvad potatis till. Ibland skär jag en skåra längs med korven och lägger i bostongurka. Jättegott. Nån isterbandssås har jag dock inte recept till tyvärr.

• levandecharader

Tack, ja stekt isterband med potatis är väl det man vanligast gör. Jag tror att pastasås inte är så vanligt, men jag kastar ändå ut frågan igen...

-Är det nån som har recept på pastasås?

Eller nåt annat än ovanstående som man kan göra med isterband?

• levandecharader
    Svar på #4
    Lät smarrigt, återkom gärna med resultatet
  • Karlsson

Så då var det färdigt!

Det var väldigt god smak och vi åt med rödbetor till. Dottern 10 år tyckte det var jättegott, sonen 7 åt mest potatisen....

Tyckte dock receptet var lite märkligt. 6 isterband på 4 personer kändes som väldigt mycket. Sen bara 8-10 potatisar till det....

Kommer nog nästa gång ta 4 isterband och ca 12-15 potatisar. Potatisen vill jag ha ett rejäla lager av så det täcker ytan i slutet. Sen hade jag slarvläst receptet så det skulle vara färdigkokta potatisar så det blev att skiva och koka dom först...det tog ju lite tid det.

levandecharader skrev 2008-11-18 16:33:16 följande:
    Svar på #4Lät smarrigt, återkom gärna med resultatet
  • levandecharader

Tack, jag får ta och testa receptet nån dag men håller med dig om att proportionerna lät mysko.

Fler som har isterbandsmums på lager

• Solskensmor

Jag brukar bara steka på dom som vanligt, och servera med dillstuvad potatis.

Svar på tråden Isterband