• 08aug08

Särbo?

Tills i fredags stog jag och min man i kö för ivf. Men fick ett telesamtal från våran läkare att vi blivit urtagna ur kön just för att vi är särbos för nu. Vi har köpt hus i en annan kommun och jag har flyttat dit innan han just för att jag fick jobb i väntan på att hans gammla ska ta slut. Så vi står skrivna på två olika adresser.

Mina frågor e nu om någon skulle veta är. Kan vi stå kvar på ivf-listan i den gammla kommunen? Måste man verkligen va skrivna på samma adress? Någon som vet?!

Tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Särbo?
  • Dollars matte

Ja, ni måste vara skrivna på samma adress. På vissa håll i landet måste ni till och med ha stått på samma adress i en viss tid, tex ett år. Detta är för att kliniken ska "veta" att ni är ett par som gör behandlingen, eftersom insemination och ivf med ensamstående kvinnor fortfarande inte är tillåtet i Sverige.

Om ni får stå kvar i kön kan jag däremot inte svara på, det är något ni måste diskutera med kliniken så snart som möjligt! Förklara läget, de brukar väl inte vara helt omöjliga att ha att göra med.

Gift dig inte för pengar, det är billigare att låna dem
  • 08aug08

Tack så mycket för svaret.

Svar på tråden Särbo?