• Gladhannapanna

Svart bajs?

Min dotter på 2 år har varit sjuk i flera veckor och ätit dåligt. I fredags blev hon magsjuk och sedan dess har hon ätit ännu sämre, men druckit ok. Hon har också jobbig hosta och öroninflammation och äter Kåvepenin sedan igår. Då magen varit känslig har hon fått en del proviva att dricka.

Idag bajsade hon och när jag öppnade blöjan var det alldeles svart och kletigt. Beror det på provivan tro, eller bör vi bli rikigt oroliga????

• Svar på tråden Svart bajs?
  • greeneyes

Svart bajs kan vara ett tecken på en blödning i tarmen, så jag tycker att du ska prata med sjukvården för säkerhetsskull.

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • mamma Hanna

Det kan ha att göra med kåvepenin att hon har kletig avföring.
    att det är svart kan bero på att tarmen är irriterad och blöder någonstans.....

• mamma Hanna

gör det...hoppas att hon frisknar till..kan ju vara att hon inte tål Pencillin

• D med N och A

Hon har inte ätit blodpudding eller nåt då? För då får mina barn svart bajs...

• Gladhannapanna

Jag pratade med sjukvårdrådgivningen igår och hon sa att det med största sannolikhet beror på svartvinbärsprovivan hon druckit. Det var ju min egen gissning, men skönt att få den bekräftad!

Svar på tråden Svart bajs?