• Bonanza

Bamboocha?!

Åh, jag avskyr verkligen Fantas nya reklam "Drink fanta free, stay bamboocha"

För det första, vad f-n är bamboocha? Och för det andra, är det meningen att man ska vilja vara som de otroligt töntiga killarna i reklamen? Eller vad?

De flesta av de här reklamerna är bara töntiga, men den nya är ju värst. Är jag trög som inte förstår den?

Två killar på en fest, en av dem ska prata med en tjej. Så säger han "I like your bubbles" och hon slår honom och han säger "I can't get enough" och så blir hon glad.
    Vaddå? Är bubbles slang för bröst eller varför slår hon honom? Och vad menar han med det som förklaras av "I cant get enough" och att han visar sin Fanta? Menar han att han gillar Fanta? Varför säger han då YOUR bubbles? Och varför blir hon glad när han "can't get enough"?

Ja, som ni ser så fattar jag ingenting och stör mig massa på detta. Och ja, herregud vad töntig jag är som bryr mig så mycket om en reklam, men ja ja... ibland får man vara töntig.

• Svar på tråden Bamboocha?!
  • Bonanza

Men ska inte de två killarna vara liksom sinnesbilden för "bamboocha?" Och de är ju inte smala, hur hänger det ihop? Det kan ju inte vara smal då som åsyftas, snarare cool, free, easy-going... Eller?

Någon som kan förklara det där med I like your bubbles?

• GladaVirre

heheh ring o fråga! Tror du kommer irritera dig på detta ända tills du får reda på det

• Marsipan

Jag tror att "i like your bubbles" associeras till bubblorna i fantadrinken. Att han fick en örfil beror säkert på att tjejen i reklamen missuppfattade hans mening, men att han sedan förklarade det och så blev hon glad igen.
    Så tror jag det är.

• Bonanza

men varför säger han då YOUR bubbles?? hon håller ju inte i fantan?

• Hannahs mamma

Min sambos skämtade o sa att "undrar om nån snott FANTA namnet på sin hemsida. Och dom va tvugna att komma på nått nytt för fanta...???"

tyckte de va rätt kul...

• Cheri

Nej, jag har inte alls uppfattat det som "håll dig smal" mer som "håll dig cool" typ...

Har ni kollat websidan? Där finns en rätt så kul flashfilm om vad bamboocha e fnåt

• Liten

Bamboocha förklaras ju i den första reklamen.. Vad är det nu de säger.. "to eat life with a big spoon" eller något sådant. Att njuta av livet alltså.
    Samma sak som i cola light-reklamerna: "for those who enjoy life"

• Cheri

Ja tror dom var ute efter en "punch line" bara, nåt som folk skulle komma ihåg och tycka vara kul att säga!

Bra reklam trick... d funkar ju eller hur, alla har ju hört bamboocha nu

• mammutten81

En gammal tjejkompis från spanien sa så till sin mamma! I stället för just mamma!

• Ung kvinna

Jag hatar också Bamboocha!
    Vad är det för skitreklam? Kom på nåt bättre.

• Pumpan81

bambocha är väl allt? sa dom inte det i en reklam att det bettyde vad som helst

• Cheri

Bamboocha e bra reklam, annars skulle väl inte den här tråden ens existera

• Pumpan81

glömde säga att jag tycker den rekleamen "i like your bubbles" är gullig

• FlowerGirl

BAMBOOCHA

Specialty Definition: BAMBOOCHA

Slang (hawaii)
    Source: Unknown. Definition: Very large, humanges. Context: It is used when describing something which is unusually, or unaturaly large in size. Social Source: Hawaiian locals.

bamboocha
    (bahm boo cha)

Definition: huge; large; big
    Used In A Sentence: The surf stay bamboocha.
    In English?: Have you heard the surf report today? The surf is HUGE!

Svar på tråden Bamboocha?!