Inlägg från: FruEdberg |Visa alla inlägg
  • FruEdberg

Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008

Hej hej. Här kommer jag också.
    Vi låg på Iva rum 2 i 7 veckor förra sommaren.

• FruEdberg

Jo man hade ju sina favoriter.
    Sköterskorna var det Helene ggr 2 , o sen var det Yvonne, Marianne, Laila , Eva Å , Annika , Lotta m flera. Alla var ju duktiga .

Vi har planer att ta oss till fikat så länge vi är friska o krya såklart.

• FruEdberg
    Jontesfru skrev 2008-11-19 18:27:04 följande:
    hejJag tittade in lite är egentligen inte "kvalificerade" då vi bara låg där i 3 veckor o 3 v hemsjukvård april-maj-07. Men jag tänkte bara komma in o fråga om ni vet vilken dag julfikat är i år? Det var så roligt förra året så dit vill jag definitivt igen! Att få träffa Ninni igen det hade varit en höjdare!
    Hej. Julfikat är 9 december kl 14 - 17 sa dom idag när jag ringde o kollade.
  • FruEdberg

Molly i Skåne skrev 2008-11-20 16:44:08 följande:

Nej, så synd! Finns det ingen som kommer från samma stad/del av Skåne som ni kan samåka med-någon annan prematur familj som kan ta den vägen?!Du får kasta ut frågan här i tråden, jag tror säkert att det finns någon snäll mamma som ställer upp!Då behöver du ju bara låna en bilbarnstol...bara en tanke...Läste att din lille fått rossel av sin förkylning-har själv ingen erfarenhet ännu av förkylningsastma, men tror några andra mammor här, nog vet mer...Hoppas han snart mår mycket bättre!!!Idag skall vi prova att ge vår kille nyponsoppa att dricka- han har nyligen börjat ta flaskan med vatten i-så då får vi passa på. Han är lite varm och gnällig idag, men vi hoppas det är tänder och inte förkylning...Hur mår de andra små härinne?
    Hoppas att det inte är förkylning. O hoppas det går bra med soppan också. Med oss är det bra. C han springer nästan nu här hemma o har börját säga ajajaj o hejhej eller det låter som hej.

Angående rossel så sa dom på sjukvårdsupplysningen när C var förkyld att om det försvinner när han hostar / harklar så är det inte farligt.
  • FruEdberg

Hej.

C han har varit förkyld ca 3 ggr, första gången var man extra nervös. Men det gick bra. Fick infektion i ögonen i samband med den förkylningen.
    Det gick bra andra o tredje gångerna med. men man har ju ringt sjukvårdsupplysningen ett antal gånger då. O kollat hos doktorn med.
    Han har varit mer anfådd vid förkylningarna men annars klarat det bra.
    Har som tur är varit lindriga förkylngar. När vi kom hem från neo förra året så fick jag o mannen influensan men C klarade sig trots att jag trodde att han skulle smittas.

• FruEdberg

Trotsa skrev 2008-12-03 13:41:09 följande:

Hur många av er kommer på adventsfikat nästa vecka?? *nyfiken i en strut*Vi kommer efter läkarkontroll och vaccination på bvc. Hoppas han hanterar vaccinationen lika bra som de tidgare två gångerna!Har ni alla gett era små den vanliga vaccinationen och prevenar? Hur har de hanterat de? Oscar har tagit dem bra. Skrikit precis när han fått dem, men lugnat sig snabbt. Sen har han varit lite hängig och mammig på kvällen.
    Hej
    vi har planerat att åka om inget annat dyker upp

Angående vaccinationer så har C fått vanliga men inte prevenar.
    Snart dax för mpr vaccinationen för honom. Får se om han får hög feber efteråt. Tydligen vanligt att man får feber ca 10 - 14 dagar efteråt. Typ i jul för våran del ..

Hoppas det går bra för er med denna vaccinationen med.
  • FruEdberg

Molly i Skåne skrev 2008-12-16 17:19:00 följande:

Kan berätta att jordskalvet var en hemsk upplevelse1Vi bor högst uppe i ett torn i ett gammalt stenhus i Lund, och vaknade 06.19 av att hela rummet och golvet skakade och rörde sig. Det kändes som om en jätte stod och skakade sängen åt sidorna! Lillen 11 månader sov i sin säng, och jag tänkte bara "Gode Gud låt oss hinna ut!"Det var verkligen som jordens undergång-något jag ALDRIG mer vill uppleva!!!Är fortfarande ganska medtagen-man vill liksom känna sig trygg i sitt hem och när den tryggheten rämnar, så har man inte mkt kvar!Resten av dagen har varit lika jobbig...nästan!Lillen fick sin 3e synagisspruta på neo och den GÖR ONT!Han skrek i säkert en minut (kändes som 10!) och det kom massor av stora tårar!Jobbigt att tänka att han skall få minst 4 till denna säsong och sen två år till!Nu är vi hemma och han får mat och jag skall ta något mot min blixtrande huvudvärk!Kraaaam M
    Ja kan förstå att det var hemskt. Mammas säng hade skakat o vi bor utanför halmstad så då kan jag tänka mig att det var värre hos er. Jag märkte dock inte nåt alls . Hmm antagligen zombie i morse.
    O spruta fick våran C idag med. Visst är det jobbigt, o så vet man att det är för deras egna bästa men ändå när man väl sitter där med dom så är det inte alls så man tänker just då.
    Hoppas huvudvärken försvinner med. Vet hur det är. Kramar till er
  • FruEdberg

Molly: skönt att det går bra utan syrgas.

Här är det bra med C o oss. Har börjat gå kräksjuka häromkring så vi håller oss inne o borta från för mycket folk.
    Ska på återbesök idag på neo se vad dom har att säga.
    Alla julklappar är inhandlade. " Bara " maten kvar.
    Kul i år för C kan vara med lite mer i jul.

När det gäller här o syskon så har man funderat lite på nästa år. Har lite mer tidspress på sig. Har nämligen ägg i frysen till syskon. Enda chansen att få barn. C är provrörsbebis .
    O dom får förvaras 2 år till sedan.

Hoppas alla har en trevlig dag idag

• FruEdberg

Hej på er alla.

Hoppas alla mår bra.
    Grattar Mollys lilla C i efterskott i tråden med. Tänk vad tiden går snabbt ändå. I sommar ska jag börja jobba lite igen o har redan "ångest" för att lämna C hemma. Men vi har det ändå så bra att han kan vara hos sin mormor. O det är ju tröst i alla fall.

Nu är hela familjen förkylda här hemma. Än så länge går det bra, han har mer ork än sin mamma som tur är.

I sommar blir det nog en sväng ner o hälsa på i Lund o käka lite på någon av mat ställena man åt på då vi låg där. Man kollade ju in några stycken ibland.

Kramar från oss

• FruEdberg

Håller med Molly o Trotsa om att det inte beror på amningen.

Är helt fantastiskt att kvinnor i pressade o stressade situationer över huvud taget får ut en enda droppe.

Molly: mysigt att det ändå låter som mamma :)
    C här hemma kan säga titta, där o gnägga som en häst.
    det har kommit mer på bara några dagar. pappa har det låtit som han sagt ett tag men inte mamma inte. men det kommer så småningom . han är ju egentligen inte å gammal.

kramar till er alla kämpande mammor , pappor o barn.

• FruEdberg

Här slipper vi inhalationer. Förstår om det är jobbigt att hålla i dom. Tycker det är jobbigt här när han stortjuter efter nässpray o sprutor. Mår dåligt då, men har försökt att tänka att det ändå är för hans egna bästa. O överbeskyddande är jag nog lite fortfarande . Inte som innan , nu har man släppt lite.
    Men när C trillade o slog sig första gångerna så var det nästan som att jag ville madrassera in allt.

Emmy K : Skönt att det gick över o hoppas att det inte händer igen. Håller även med om att du har duktiga tjejer som kan klappa händerna.

• FruEdberg

Molly i Skåne skrev 2009-01-27 11:36:03 följande:

Nu måste det vara tip-top hemma hos er! Och blommorna blev också glada!!Jo, baciller är ett spännande kapitel-här kom 14-åringen hem från Sälen stormförkyld-och jag fick också en släng...vi snyter oss i kapp. Lillen är dock än så länge opåverkad-men det kan ju vända.I helgen har vi haft en del gäster-men dock bara vuxna utan förskolebarn. Det är inte sååå kul att vara isolerad. I söndags trevlig promenad med tre andra familjer. Hann med både Stadsparken och Kulturen, där vi käkade medhavd matsäck i den kyliga dimman. Väldigt mysigt!Tycker vi får dra ihop något med vårt gäng här när våren kommer!
    Jobbigt med förkylningar o annat. Håller tummarna att eran C klarar sig utan det . Vi håller oss mest hemma även om casper är större nu, han har haft en förkylning nyligen.
    Tycker det är onödigt att fresta på mer än nödvändigt. Träffar folk utomhus o har inte så mycket vänner häromring som jag umgås med. Dom man hade en gång i tiden har man vuxit ifrån.
    Hade varit kul o träffa er andra framåt våren, vi kan ju alltid ta oss en utflykt till skåne. Skönt att komma hemifrån ibland.

Mimmsa67 : Såna energikickar kan man behöva ibland. :)
Svar på tråden Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008