• jagäraf

Borttagning av vattenfast mascara?

Har äntligen hittat en mascara som jag inte får så mycket utslag av = Nivea 24 h resistant. Men - jag får nästan inte bort den på kvällen! Har testat färdigindränkta pads för vattenfast smink och även Niveas egen rengöringskräm för vattenfast men likförbannat sitter mascaran som berget. Det slutar med att jag är alldeles röd utan gnidande. Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Borttagning av vattenfast mascara?
  • LittleMermaid

Jag använder mandelolja (till all ansiktsrengöring fakiskt.. - funkar jättebra, även på maskara!

• gagge

vanlig olivolja lr matolja på en bomullspad

Mina älskade två prinsessor!
  • jagäraf
    LittleMermaid skrev 2008-11-18 20:22:11 följande:
    Jag använder mandelolja (till all ansiktsrengöring fakiskt.. - funkar jättebra, även på maskara!
    Var köper man sånt? Jag testade olivolja men då hände ingenting alls. Verkar som att den här mascaran är extra vattenfast!
  • jagäraf

Okej. Jag gick faktiskt just in på Niveas hemsida och mailade dem. Just den här mascaran (extrem resistent heter den förresten) verkar vara otroligt vattenfast. Ni som svarat - använder ni just den eller annan vattenfast mascara?

• CMH

Jag brukar använda Isa Dora eye makeup remover, men vet ju inte om den funkar till din mascara om den sitter så hårt :)

Egon 080109
  • jagäraf
    salta katten skrev 2008-11-18 20:33:19 följande:
    jag använder Kanebo 38, det löser upp sig i vatten som är 38 eller varmare
    Problemet är att jag inte tål någon annan mascara och därför inte kan byta. Den här tål jag nästan men får alltså inte bort den utan att nästan även bli av med ögonfransarna
  • Headrush
    jagäraf skrev 2008-11-18 20:41:27 följande:
    Problemet är att jag inte tål någon annan mascara och därför inte kan byta. Den här tål jag nästan men får alltså inte bort den utan att nästan även bli av med ögonfransarna
    Har du testat cliniques mascara? Den ska vara väldigt bra om man är känslig. Jag vet att även isadora har en mascara som är för dom som är extra känsliga. *tipsar*
    Det är ingen ordning på allting. Man hittar inte vart enda dugg.
  • Therese H

Brukar använda Isadoras rengöringsmjölk, tycker den är kanon.

Har även Loreals för vattenfast makeup, den är väldigt bra den med

• Skrutt i mage

Mary Kay säljer än bra eyemakeupremover :)

• jagäraf
    MrsHeadrush skrev 2008-11-18 20:44:59 följande:
    Har du testat cliniques mascara? Den ska vara väldigt bra om man är känslig. Jag vet att även isadora har en mascara som är för dom som är extra känsliga. *tipsar*
    Ja, jag har testat Cliniques mascara men den tål jag inte alls. Har testat de flesta mascarar som finns och den jag tål bäst är alltså den här Nivea Extreme Resist 24 h (eller vad den nu heter) och så även Tromborgs men den är lite svårare att få tag i. Ja, jag får se om jag får något svar från Nivea.
  • thindra4

Har du testat Mary kays remover?

• jagäraf
    thindra4 skrev 2008-11-19 08:30:16 följande:
    Har du testat Mary kays remover?
    Nej, den har jag inte testat. Var får man tag i deras produkter, säljs de i vanliga affärer? Tror aldrig jag sett dem men många pratar om att de är så bra.
  • septbebis

Jag har använt Dax tvättkräm ibland, funkar utmärkt.

Svar på tråden Borttagning av vattenfast mascara?