Nån som inte uppgett vem som är pappa till ert barn ?
finns det nån som inte uppgett de? eller som inte vet vem det är,, vad händer då hur mycket försöker dom ta reda på de,,
finns det nån som inte uppgett de? eller som inte vet vem det är,, vad händer då hur mycket försöker dom ta reda på de,,
Ja om man ser det från barnets perspektiv sedan när det växer upp.
A) Ha en far som finns någonstans men han tar aldriog kontakt och man vet man är oönskad utav honom.
B) Man tror att mamma inte vet vem som är ens far. Då man tror att ens far inte vet om att man existerar känns det mycket enklare. För då kan man fortfarande ha ett slags självvärde i att man i alla fall inte blev bortvald. För man tror ju att pappan inte vet om att man finns.
Alternativet B är bättre tycker jag.
Till TS, det låter som att du planerar att underhålla sanningen. Det är inte bara omoraliskt, det är faktiskt också kriminellt.
Vad har du i så fall för försvar för en sån inställning?
sen får man aldrig glömma bort att om det finns den allra minsta lilla chans att pappan vet att det finns ett barn - låt oss säga att han får vetskap om det efter kanske en tio år eller nåt - då kan han i efterhand begära dna-test för att fastställa faderskapet.
folk pratar - det får man aldrig glömma bort. Även om man som mamam håller tyst kan det finnas andra som vet hur det ligger till....
Men tänk om du skulle dö då? Och ditt barn inte har någon annan än sin biologiske far som barnet inte kan ta kontakt med för att du skrivit fader okänd?
Även om dessa män inte vill ha kontakt i dag så kanske de skulle bli ett bra stöd för dem när de blir äldre?
Ok, om man VERKLIGEN inte vet och har letat mer kan man inte göra.
Men att undanhålla den infon ELLER att uppge fel man som far, det tycker rätt illa om.
det känns inte rätt att ge nån rättigheter , som inte vill ha det,,, vill hellre att mitt barn är utan far helt då, än att tvingas umgås med nån som inte vill träffa henne
Hm jag hörde talas om det för många år sen och FK fick underhåll i form av tegelstenar gjorda av kobajs
Anonym (mamma) skrev 2008-11-18 21:36:52 följande: