Dejting råd!
Jag har vänner som är här inne och de tror att jag är mycket "tuffare" än jag är och därför väljer jag att vara anonym för jag vill inte lämna ut mig för mycket till dem.
Jag är för första gången på flera år ute i dejting träsket igen efter att jag separerat från mitt ex.
Jag har träffat några killar via nätet, vilket jag tycker är ett utmärkt sätt att träffa folk på eftersom man då verkligen lär känna personen innan man träffas och på så sätt vet om det ens är någon idé att dejta.
Jag har aldrig varit en person som tycker det är skoj med själva dejtandet. Jag skulle gärna hoppa över det och sedan huxflux var det 3 månader framåt och man kände varandra ganska väl. Jag tycker dejtandet är ganska jobbigt!
I allafall, jag blir så nervös när jag ska dejta. Jag har jättesvårt att t ex prata i telefon med någon första gångerna. Jag vet inte vad jag ska säga, vad vi ska prata om, jag känner mig helt enkelt så himla dum! Jag har en förmåga att ställa in dejter vi kommit överens om eftersom jag inte vågar ta mig dit!
Är det någon som har några råd om hur man gör! Vad pratar man om? Hur får man sig själv att våga ringa t ex?
Jag är ju så van vid att man vet allt om varandra efter så många år tillsammans med mitt ex så den här nya fasen då man ska prata med någon man egentligen inte känner, tycker jag är ofantligt jobbig!
Är det någon som har några råd till mig!? Egna erfarenheter av någon som varit i samma situation (börjat dejta efter ett långt förhållande!)Snälla!