Inlägg från: Anonym (rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rädd)

Dejting råd!

Jag har vänner som är här inne och de tror att jag är mycket "tuffare" än jag är och därför väljer jag att vara anonym för jag vill inte lämna ut mig för mycket till dem.

Jag är för första gången på flera år ute i dejting träsket igen efter att jag separerat från mitt ex.
    Jag har träffat några killar via nätet, vilket jag tycker är ett utmärkt sätt att träffa folk på eftersom man då verkligen lär känna personen innan man träffas och på så sätt vet om det ens är någon idé att dejta.
    Jag har aldrig varit en person som tycker det är skoj med själva dejtandet. Jag skulle gärna hoppa över det och sedan huxflux var det 3 månader framåt och man kände varandra ganska väl. Jag tycker dejtandet är ganska jobbigt!

I allafall, jag blir så nervös när jag ska dejta. Jag har jättesvårt att t ex prata i telefon med någon första gångerna. Jag vet inte vad jag ska säga, vad vi ska prata om, jag känner mig helt enkelt så himla dum! Jag har en förmåga att ställa in dejter vi kommit överens om eftersom jag inte vågar ta mig dit!

Är det någon som har några råd om hur man gör! Vad pratar man om? Hur får man sig själv att våga ringa t ex?
    Jag är ju så van vid att man vet allt om varandra efter så många år tillsammans med mitt ex så den här nya fasen då man ska prata med någon man egentligen inte känner, tycker jag är ofantligt jobbig!

Är det någon som har några råd till mig!? Egna erfarenheter av någon som varit i samma situation (börjat dejta efter ett långt förhållande!)Snälla!

• Svar på tråden Dejting råd!
  • Anonym (rädd)

Jo jag kan tycka att det är mysigt att dejta när man kommit över den första spärren... men jag VÅGAR liksom inte komma någon vart! Jag VÅGAR inte ens ringa... struntar ibland att svara i telefon om han ringer för att jag inte vågar prata... vill så INNERLIGT gärna prata men jag vet inte vad jag är rädd för! Jag tror det är att jag inte vet vad jag ska säga... det här att man tidigare var så van att veta allt om varandra. Och jag vill inte köra 1000 frågor i telefonen med den nya personen.

Som nu, jag är jätteintresserad av denna kille och han verkar helt underbar! men jag vågar inte ringa!
    Är det för att jag kanske inte är redo att börja dejta än eller vad är det som gör att jag beter mig såhär!! Vad kan man prata om... mina kompisar som dejtar säger att de har pratat i flera timmar i telefon med sin dejt?! Vad sjutton pratar de om då???

Jag blir tokig...

• Anonym (rädd)

jag tycker verkligen att nätdejting är bra! jag har träffat en kille och varit på flera dejter med honom, men ändå hade jag svårt att prata i telefon, ville liksom inte ringa! vi pratade massor när vi träffades men jag har så svårt att prata i telefon på något sätt.

Denna kille nu har jag mailat och haft msn några månader och vi har sms:at också... men det är ändå svårt för mig att prata i telefon och ta mig mod till att gå på dejt! Vet inte...känns jobbigt även om vi har saker som är gemensamma och egentligen har en hel del att prata om...

Jag vet bara inte hur jag ska VÅGA! :(

• Anonym (rädd)

Jag och mitt ex bröt när vi fortfarande älskade varandra. Han ville bo själv ett tag. Vi tycker fortfarande om varandra men vi vill inte vara tillsammans just nu för vi passar inte för varandra just nu. Vi säger båda att vi ska vara vänner och sedan får vi se om vi blir något mer i framtiden. Kanske kan det vara det att jag fortfarande tycker om honom och hoppas att det ska ordna sig för oss - även om jag innerst inne vet att det finns någon där ute som gör mig lyckligare än vad han gör! Jag har inte varit riktigt lycklig med honom på länge, men kärleken är ju blind... så kanske är det det att jag hoppas och inte vill starta något med någon annan för att jag är rädd för att förlora honom då?

Jag vet inte. Det enda jag vet är att denna kille jag hade en dejt med idag, och ställde in, och som jag inte vågar ringa, är en otroligt fin kille som jag tror jag skulle ha väldigt kul tillsammans med! Det är det som gör det så svårt!

Men om det nu är att jag är rädd pga mitt ex, vad ska jag då göra åt det. Det fattar jag inte!

• Anonym (rädd)

Vill bli tre:
    Jag har absolut känslor kvar för mitt ex, men jag VET att jag inte KAN bli lycklig med honom så jag vill absolut träffa någon annan. Samtidigt är det svårt när jag fortfarande har de där känslorna även om de blivit mycket mindre senaste veckorna.
    Vi bröt i höstas, men sedan har vi strulat lite i enda sedan dess... inte haft sex eller så men dejtat lite grann och då har ju inte känslorna haft någon chans att försvinna.
    JAg vet att jag borde bryta helt med honom men samtidigt vill jag inte det eftersom jag ändå vill ha honom i mitt liv. Jag har försökt bryta flera gånger men har inte lyckats hålla mig till det löftet...

Mira33:
    Jag är nog också rädd för att bli sårad igen. Jag tror nog att jag känner att det trots allt är säkrast att inte komma någon nära för då riskerar jag inte att bli sårad.

Jag har fått för mig att det kanske är bättre att dejta för att kunna släppa taget om mitt ex, men samtidigt så vågar jag inte släppa in någon annan än...

• Anonym (rädd)

Det är det som är så sjukt! jag är egentligen inte blyg och jag vet att jag har massor att säga denna kille... men det är ändå något som säger stopp till mig!
    Kan det vara att jag fortfarande är kär i mitt ex och på något sätt inte vill gå vidare, ens på en enkel dejt eller ett telefonsamtal, i rädsla för att förlora mitt ex helt då?

Jag vet inte vad jag ska göra! ;=(

Svar på tråden Dejting råd!