• dreameye

Sockerabstinens?

Hej,

Efter att ätit godssaker var och varannan dag de senaste månaderna bestämde jag mig i måndags för att sluta tvärt.
    På kvällen mådde jag illa och magen kändes upprorisk. Gick dock över till tisdag morgon och hela gårdagen kändes ok fram till kvällen. Då kändes huvudet konstig. Blev alldeles varm och kände mig orolig och konstig. Illamåendet kom tillbaka och magen återigen upprorisk. Sov oroligt sen, vakna om vartannat och vid ett tillfälle hade jag frossa. Nu går jag omkring och känner mig frusen och darrig och mår allmänt olustigt. Kan även tillägga att det var oftast på kvällarna jag åt sötsaker.

Kan det vara sockerabstinens? Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Sockerabstinens?
  • Marina Theresia

Det är antagligen en sorts abstinens, är kroppen van med vissa saker så saknar den dom ifall dom försvinner, håll ut så ska du se att det går över..

• dreameye

Hoppas du har rätt!
    Konstigt det där med abstinens, här tar man tag i saken för att må bättre men mår bara sämre istället. Men jag antar att kroppen håller på att ställa om sig.
    Får försöka härda ut och hoppas att det går över...

Någon som har erfarenhet?

• Marina Theresia
    Svar på #2
    Jag har erfarenhet av det men inte av dom symptomerna, jag hade grym huvudvärk och var skit sur o grinig i flera dagar.. sen började det försvinna.. Men det ter sig olika på olika människor.. Drick mycket vatten så driver du ut slagget fortare.. 
  • april79

Hej TS! Jag förstår vad du menar... började med samma grej igår och mår verkligen inte bra. Mina symtom är inte lika kraftiga som dina men jag känner mig orkeslös och håglös, är trött, hängig och grinig (till min stackars sambos stora förtvivelse..) Hur går det för dig? Jag slutade äta godis och även en massa annan mat när jag ammade för att min son hade mjölkallergi och då var jag tvungen att utesluta en massa produkter ur min kost och då bl a allt vad godis och liknande heter. Jag mådde hur dåligt som helst och hade abstinens i två veckor ungefär men sedan minns jag att det vände och jag kände mig friskare än någonsin. Så håll ut....!

Svar på tråden Sockerabstinens?