• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 7

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681.html

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
  • Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 7
  • Mjölk
    Interrupted skrev 2008-11-22 17:49:21 följande:
    Hur "tätt" kan man donera ägg? Jag har ju donerat nu i Novemner och känner absolut att jag kan göra det fler gånger. Just nu är jag lite upptagen med annat, men framåt våren skulle jag kunna göra det igen. Vet ni om det finns några gränser eller regler?
    Hej! Jag gjorde donationerna med två månaders mellanrum och det gick ju bra.
  • Mjölk
    Magnolinda skrev 2008-12-04 13:01:38 följande:
    Fick veta idag att av de 12 äggen blev bara 2 befruktade. Ett till frysen och det andra tog sig dessvärre inte. De har inte gjort frysförsök ännu. Usch, stackars det paret! De hade fått alla äggen vilket ju i sammanhanget var tur, kanske för att spermierna inte är toppkvalitet heller...Donerar ev igen i februari!Blev lite deppigt här...
    Vad synd! Ja, de kanske prövade IVF, nästa gång kör de nog ICSI. Blir det ev. din andra donation i februari då?
    Interrupted skrev 2008-12-02 13:30:59 följande:
    Dåså, då kan jag ju köra på en gång till i vår, om jag har lust.Det är lite knöligt att vara borta från jobbet.
    Precis! Hoppas det går bra! Men hade du själv planerat barn i vår?
  • Mjölk

Gott Nytt År på er!!!

Undrar om någon av mottagarparen fått barn nu. Det första paret skulle få i december och det andra i jan/feb. Det tredje paret väntar i mars/april. Ska ringa om nån månad och fråfa hur det gått.

• Mjölk
    nirakkarlsson skrev 2009-01-16 10:34:03 följande:
    Hej alla äggdonatorer!Undrar en sak,jag skickade in mitt blodprov till uppsala i okt -08 och har inte fått nått svar än om jag är godkänd eller inte,hur lång tid tog det för er att få svar ??
    Jag skulle ringa efter ca 6 månader efter blodprovet och då skulle jag in o ta ett nytt prov. Då skulle jag starta direkt efter det, men så flyttade vi så allt blev lite försenat 2 månader. Så från "anmälan" till äggplock så tog det 9 månader för mig, men det kan nog gå på 6-7 månader eller längre om det är jul/semester inom den tiden. Jag tycker du ska ringa dem och fråga om du blivit godkänd o när du ska starta.
  • Mjölk
    sosobaby skrev 2009-01-18 21:59:54 följande:
    Hej!Linda Al!nirakkarlsson!mjölk!hannaS86!MrsNilsen!kubben!interrupted!Jag vill ställa en fråga.varför vill ni göra det(donera ägg)?kan ni vara snälla o svara alla som har,håller på eller ska gjöra de svara på min fråga.
    Hej! Jag vill donera ägg så att någon annan kan bli gravid och få barn. Jag har donerat till tre par och håller nu tummarna för att det ska gå hela vägen. Hoppas allt går bra för er!
  • Mjölk
    HannaS86 skrev 2009-02-11 22:25:48 följande:
    Jag kör tyvärr inte förrän i april nästa gång. Btw Mjölk, tråden stängs om 8 dagar *hint hint*
    Jepp, vet!
    Ska fixa en ny idag.
  • Mjölk
    Singeladopt skrev 2009-02-12 07:26:59 följande:
    Jag skulle gärna dra igång igen, men det tar förmycket kraft att göra det i Göteborg. Så jag avvaktar ett tag. Tills de engagerar sig lite, för att få fler donatorer. Annars tycker jag att det var en spännande upplevelse, och även om paret som fått mina ägg inte blir gravida (vilket jag såklart hoppas att de blir) så kan det ju ha hjälpt det andra paret. Som jag korsdonerade till. Så jag har två familjer att hålla tummarna för. Det är kul. Hur går det för er andra?
    Hej!
    Har inte kollat än hur det gått, men åtminstone ett par borde ha fått barn vid det här laget, samt ev. ett till. Det tredje paret skulle ha i april/maj tror jag.
    Håller tummarna!
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 7