Tråden för oss äggdonatorer 7
Har för mig att det tog ca 10dagar båda gångerna men ändå startade jag på olika dagar i cykeln, lite skumt. Första gången startade jag cd21, andra gången cd1 och det är ju ganska stor skillnad.
Har för mig att det tog ca 10dagar båda gångerna men ändå startade jag på olika dagar i cykeln, lite skumt. Första gången startade jag cd21, andra gången cd1 och det är ju ganska stor skillnad.
Japps. 3000 eller 4000 beroende på vilket sjukhus man går till. Det ska täcka förlorad arbetsinkomst, resor mm. Har man mer utgifter än så får man spara kvitton.
Då går man plus ;) Jag fick 4000 rätt in på kontot och åkte till MediaMarkt och köpte det jag ville ha, t.ex. spel till min Wii och en massagedyna man sätter på en fåtölj. Men det känns inte som jag säljer äggen utan som att jag faktiskt förtjänade det för jag hade varit snäll :)
För mig har de planerat in starterna med ungefär ett halvårs mellanrum. Första startade jag i mars, andra i september. Denna gången erbjöd de mig start i februari men jag kan inte förrän i april eftersom jag inte vill göra äggplock under innebandysäsongen (är domare o äp tar ganska hårt på mig) sen går min provanställning ut i mars o om jag mot förmodan inte skulle få jobba kvar så behöver jag iaf inte pussla med tider/ta ledigt för donationen. Det var inga problem alls enligt dem :)
Magnolinda: Har du fått ny tid för återbesök? Är jättenyfiken på hur det gick för dig. Och jag är jättenyfiken på hur det gick för mina, båda blev ju gravida men det kan ju ändra sig de första veckorna. Kanske borde ringa o höra :) Men de har aldrig min journal framme när man ringer + att det alltid är sån telefonkö.
mammatillmiranda: Har tyvärr ingen aning eftersom jag är blodgivare och inte behövde göra proverna, men grattis till bröllopet!
Jag har försökt skjuta upp mensen men lyckas inte med mer än 4 veckor mellan varje gång ;) Jag har p-ring, riktigt praktiskt när man är donator eftersom jag också hatar att ta piller, jag är så senil så jag skulle bara glömma det hela tiden och vara orolig att jag förstör hela behandlingen.
Man får ju ha ringen i 4 veckor utan att det är nån risk att bli gravid även om man ska ha den 3. Jag har den oftast några dagar längre än tre, upp till fyra, förstår inte varför de skriver i bruksanvisningen att man ska vara noga med dag och tom tiden man satte in den, tiden kan ju knappast spela roll när man har inne den konstant i minst 3 veckor. Sen en gång satte jag in en ny p-ring direkt efter jag tagit ut den förra o trodde jag skulle slippa mens men den kom ändå :/ Det var på semestern i Grekland. Min kropp är för envis ibland..
Det verkar som att om man tolkar riktlinjerna (vem är det nu som satt upp dem?) så får varje donator ge upphov till 6 barn. Eftersom det vanliga är att man donerar till 2 par åt gången innebär det 3 donationer. Men teoretiskt skulle det kunna bli fler än 6 barn om t.ex. alla mottagarpar skulle bli gravida och dessutom återigen bli gravida av nedfrysta embryon så skulle det kunna ge upphov till 12 barn.
Jag är lite osäker på hur det blir om man donerar en gång och ingen av mottagarna blir gravid, räknas det ändå som en donation eller får man donera 3 ggr efter det..?
Fråga på om du undrar något =)