• Singeladopt

Tråden för oss äggdonatorer 7

Åh, ny tråd. Kul.
    En liten fråga då.
    Hur långt efter äggplock fick ni er mens?

• Singeladopt

Ja, min kom också efter 10 dagar.
    Nu hoppas jag bara att paret lyckas. Jag ska på återbesök i Januari och då får jag veta hur det gått. Spännande. Idag kom ersättningen för resor mm. Det gick inte riktigt jämt upp men så gott som.

• Singeladopt

Hur "tätt" kan man donera ägg? Jag har ju donerat nu i Novemner och känner absolut att jag kan göra det fler gånger.
    Just nu är jag lite upptagen med annat, men framåt våren skulle jag kunna göra det igen.
    Vet ni om det finns några gränser eller regler?

• Singeladopt
    HannaS86 skrev 2008-11-23 10:00:09 följande:
    För mig har de planerat in starterna med ungefär ett halvårs mellanrum. Första startade jag i mars, andra i september. Denna gången erbjöd de mig start i februari men jag kan inte förrän i april eftersom jag inte vill göra äggplock under innebandysäsongen (är domare o äp tar ganska hårt på mig) sen går min provanställning ut i mars o om jag mot förmodan inte skulle få jobba kvar så behöver jag iaf inte pussla med tider/ta ledigt för donationen. Det var inga problem alls enligt dem :)
    Ok. Då ska jag kolla när jag är där på återbesök, om de vill ha fler ägg. Jag ställer gärna upp.
  • Singeladopt

Hej allihop.
    Jag fick ju (som de flesta andra) mens 10 dagar efter plocket. Nu letar jag ägglossning.
    Hur har det varit för er andra? Har cyklerna varit normala efter äggplock? Långa, korta?

• Singeladopt
    Magnolinda skrev 2008-12-02 10:49:05 följande:
    Interrupted: Kan inte hjälpa dig där. Förutsatte att mensen efter plocket var en riktig mens och att det sedan skulle bli som vanligt - men så kanske det inte är? För i så fall så skulle min mens börja idag - vilket den inte har gjort. Men för ett par dagar sedan hade jag vad jag förmodar var mensverk. Har du kollat med äl-stickor eller så? Och inte haft äl sedan plocket alltså?
    Ja, jag kollar med stickor varje dag. Har inte haft ÄL än, men den borde kunna komma vilken dag som helst.
  • Singeladopt
    Mjölk skrev 2008-12-02 11:52:17 följande:
    Hej! Jag gjorde donationerna med två månaders mellanrum och det gick ju bra.
    Dåså, då kan jag ju köra på en gång till i vår, om jag har lust.
    Det är lite knöligt att vara borta från jobbet.
  • Singeladopt

Fick reda på igår att det paret som fått mina ägg inte blivit gravida, men har 2 embryon i frysen. Hoppas, hoppas att något av dem tar sig.

Har man inget vettigt att säga, är det bättre att vara tyst.
  • Singeladopt

En liten fundering.
    Jag skulle gärna donera igen. Mitt problem är att jag måste ta tjänstledigt hela dagar, varje gång jag åker till Göteborg. Sist blev det flera ultraljud, eftersom mina äggstockar reagerade lite trögt.
    Jag undrade om jag kunde göra ultraljud här i stan, på gyn, men det går inte, som det är nu.
    Detta är helt avgörande för om jag ska donera fler gånger eller inte. Jag har inte ett jobb som det är lätt att vara borta hela dagar ifrån, men en timme eller två för ett ultraljud hade inte varit ett problem.

Jag tycker att de borde göra mer för att få fler, både ägg och spermiedonatorer.

Hur tänker ni andra?

• Singeladopt
    HannaS86 skrev 2009-01-12 14:38:39 följande:
    Svar på #54Går det inte att åka till SU efter jobbet? Eller hur lång tid tar det att åka dit? Förstår att det känns avgörande, jag hade sån tur att jag jobbade på "den glömda avdelningen" medan jag gjorde mina donationer så det var ingen som märkte om man var borta en dag eller fler.. Chefen satt i Jönköping dessutom så han behövde inte få reda på det heller. Varför låter de dig inte göra utraljud på gyn? Kuben: Hmm. Stockholm.. Då tror jag det blir Huddinge, nån annan som vet? Du kanske kan ringa dem och fråga annars var närmaste finns. Sen är jag inte säker på att det är 35, det kan ju vara några år äldre eller att de inte håller stenhårt på gränserna så länge äggen är bra.
    Tyvärr inte. Det tar en timme, enkel väg.
    Synd, för jag vet ju att det är så få donatorer.
  • Singeladopt
    sosobaby skrev 2009-01-18 21:59:54 följande:
    Hej! Linda Al! nirakkarlsson! mjölk! hannaS86! MrsNilsen! kubben! interrupted! Jag vill ställa en fråga. varför vill ni göra det(donera ägg)? kan ni vara snälla o svara alla som har,håller på eller ska gjöra de svara på min fråga.
    Hej sosobaby.
    Jag donerar för att jag vill hjälpa dem som behöver. Jag hoppas att jag kan få hjälp om jag behöver någon gång.
    Förhoppningsvis kan jag donera fler gånger. Jag vet att det är många som behöver ägg, och få donatorer.
  • Singeladopt

Jag skulle gärna dra igång igen, men det tar förmycket kraft att göra det i Göteborg. Så jag avvaktar ett tag. Tills de engagerar sig lite, för att få fler donatorer.

Annars tycker jag att det var en spännande upplevelse, och även om paret som fått mina ägg inte blir gravida (vilket jag såklart hoppas att de blir) så kan det ju ha hjälpt det andra paret. Som jag korsdonerade till. Så jag har två familjer att hålla tummarna för. Det är kul.

Hur går det för er andra?

• Singeladopt
    henke80 skrev 2009-02-13 18:07:05 följande:
    Hej hejAngående det singeladopt gjorde för oss var oerhört fint, vi var det paret hon hjälpte med korsdonation, och vi är nu i vecka 14 så det känns oerhört kul och spännande!
    Härligt att det går bra Henke80. Jag håller tummarna!
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 7