Tråden för oss äggdonatorer 7
Åh, ny tråd. Kul.
En liten fråga då.
Hur långt efter äggplock fick ni er mens?
Åh, ny tråd. Kul.
En liten fråga då.
Hur långt efter äggplock fick ni er mens?
Ja, min kom också efter 10 dagar.
Nu hoppas jag bara att paret lyckas. Jag ska på återbesök i Januari och då får jag veta hur det gått. Spännande. Idag kom ersättningen för resor mm. Det gick inte riktigt jämt upp men så gott som.
Hur "tätt" kan man donera ägg? Jag har ju donerat nu i Novemner och känner absolut att jag kan göra det fler gånger.
Just nu är jag lite upptagen med annat, men framåt våren skulle jag kunna göra det igen.
Vet ni om det finns några gränser eller regler?
Hej allihop.
Jag fick ju (som de flesta andra) mens 10 dagar efter plocket. Nu letar jag ägglossning.
Hur har det varit för er andra? Har cyklerna varit normala efter äggplock? Långa, korta?
Fick reda på igår att det paret som fått mina ägg inte blivit gravida, men har 2 embryon i frysen. Hoppas, hoppas att något av dem tar sig.
En liten fundering.
Jag skulle gärna donera igen. Mitt problem är att jag måste ta tjänstledigt hela dagar, varje gång jag åker till Göteborg. Sist blev det flera ultraljud, eftersom mina äggstockar reagerade lite trögt.
Jag undrade om jag kunde göra ultraljud här i stan, på gyn, men det går inte, som det är nu.
Detta är helt avgörande för om jag ska donera fler gånger eller inte. Jag har inte ett jobb som det är lätt att vara borta hela dagar ifrån, men en timme eller två för ett ultraljud hade inte varit ett problem.
Jag tycker att de borde göra mer för att få fler, både ägg och spermiedonatorer.
Hur tänker ni andra?
Jag skulle gärna dra igång igen, men det tar förmycket kraft att göra det i Göteborg. Så jag avvaktar ett tag. Tills de engagerar sig lite, för att få fler donatorer.
Annars tycker jag att det var en spännande upplevelse, och även om paret som fått mina ägg inte blir gravida (vilket jag såklart hoppas att de blir) så kan det ju ha hjälpt det andra paret. Som jag korsdonerade till. Så jag har två familjer att hålla tummarna för. Det är kul.
Hur går det för er andra?