• Linda Al

Tråden för oss äggdonatorer 7

Hejsan, får man hoppa in i den här tråden med lite frågor?
    Jag har anmält mig att donera ägg.
    Men jag funderar lite, får man donera tills det gett ett visst antal barn, eller hur fungerar det? Jag läste någonstans att man bara får donera 2 ggr. Stämmer det? Och gäller det även om det inte gav resultat?

Jag har försökt hitta info, men jag tycker att det är lite magert med detta (eller så är jag dålig på att hitta informationen ). Känns som man har tusen frågor och funderingar...

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Linda Al

Hej! Tack för svar, tror jag hängde med där...typ

En annan sak jag funderat på är hur kraven ligger vad gäller sjukdomar i släkten. Det får man ju så klart reda på så småningom, men man funderar ju ändå (man tänker ju på allt och inget). Jag tror inte jag har ngt allvarligt i min släkt, men finns det ngn lista att kolla på vad som gör att man inte skulle vara lämplig som donator? Fast det kanske inte finns sådana uppgifter offentligt. Ngn som har koll?

Kanske var en svår/dum fråga... Generad

• Linda Al

Hej! Hur lång tid har ni fått vänta innan första blodprovet, från det att ni anmälde intresse? Jag anmälde mitt intresse i början av december, och fick remissen kort därpå. Sen skulle de ringa och boka tid, vilket de ännu ej gjort (då har jag ändå hört av mig igen och påminnt).
    Jag tycker det är lite märkligt att det ska ta så lång tid, med tanke på den långa väntetiden för de som vill ha donation. Första blodprovet borde de väl göra så fort som möjligt, kan man ju tycka...

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 7