• Nenne2

Är popcorn ok när man vill gå ner i vikt?

Jag kämpar med mina gravidkilon (10 kg) Fast det gått 2 1/2 år sedan min son föddes. Hursomhelst undrar jag ifall popcorn man poppar i egen popcornmaskin är ok? Jag tar två matskedar olja och 1 dl popcorn.

• Svar på tråden Är popcorn ok när man vill gå ner i vikt?
  • Viewsonic

Popcorn innehåller mycket stärkelse, men det är bättre än micropop... och mycket mycket bättre än chips!

Kanske du kan söka på Viktväktarnas hemsida eller www.google.se om mer info.

• Nennnie

mycket bättre än andra snacks! så popcorn du gör i gryta utan matfett är ju bättre än chips o sånt som ovan skriver.. det är ett bra snacks till helgerna

• Linda1976

Nej, det är det inte. Snabba kolhydrater ger snabb insulinutsöndring, vilket i sin tur gör att fettlagringen i kroppen sätter fart. Undvik kolhydrater - ät hellre en näve nötter än en balja popcorn.

• Lincon

Jag vill påstå att du kan äta vad du vill, även godis, men ät det måttligt och inte varje dag. Äter du en hel balja popcorn eller 80g mjölkchoklad spelar egentligen ingen roll.

och det här att äta en *näve* nötter istället funkar för en del -men för de flesta godisgrisar inte -tyvärr.
    Kroppen vill hela tiden ha snabba kolhydrater (när man är van att äta det) och äter man då *några* nötter är risken stor att behovet av snabba kolhydrater inte uppfylls och du äter hela påsen med feta nötter istället och får i dig 3 ggr så mycket kilokalorier än om du ätit den där skålen popcorn Så ska du frossa utan popcorn -välj för guds skull inte nötter utan käka morötter råa eller gurka.

Det är okej att äta godis en kväll i veckan! Motionera lite extra under dagen och dagen efter så ska du se att det inte gör någon skillnad på vågen eller måtten.

Svar på tråden Är popcorn ok när man vill gå ner i vikt?