• loujac

mjölkfri vispgrädde??

vad använder ni som inte kan äta komjölksprotein som vispgrädde till efterrätter och tårtor?
    har prövat gogreen och den var ju alldeles tjock (ska den blandas med vatten eller nått??) och sojagrädde på sprayburk men den smakade apa..finns det fler alternativ?

• Svar på tråden mjölkfri vispgrädde??
  • Solskensmor

Finns det inte i Oatleys sortiment?

• TereseA
    loujac skrev 2008-11-19 20:55:02 följande:
    vad använder ni som inte kan äta komjölksprotein som vispgrädde till efterrätter och tårtor? har prövat gogreen och den var ju alldeles tjock (ska den blandas med vatten eller nått??) och sojagrädde på sprayburk men den smakade apa..finns det fler alternativ?
    go green har en 2 dl vispgrädde..
    Akiim är mitt liv 071004
  • minimou

Vispade du gogreens grädde då?
    Jag tyckte den var helt ok när jag hade den på en jordgubbstårta(Med mycket jordgubbar!) Ren sån grädde är äcklig tycker jag.
    Oatlys vaniljvisp är god!

• loujac

som sagt har jag provat go green...förstår mig inte på den...
    från oatly har jag bara sett vaniljsås...funkar ju i vissa lägen..

• loujac

jo jag vispade den men det blev lixom inget mer....kanske min visp som är kass...

• Blå Flygare
    loujac skrev 2008-11-19 20:55:02 följande:
    vad använder ni som inte kan äta komjölksprotein som vispgrädde till efterrätter och tårtor? har prövat gogreen och den var ju alldeles tjock (ska den blandas med vatten eller nått??) och sojagrädde på sprayburk men den smakade apa..finns det fler alternativ?
    Var det GoGreen Visp du hade? Den är tjock när man tar den ur testran, men sen när man vispar den blir den luftig/mjukare. Jag tycker den är god! Soja däremot håller jag med dig om. Har även testat vispbar koksgrädde, men fick typ kväljningar av den intensiva kokos-smaken trots ett så tunnt lager det bara var möjligt på tårtan.

Oatylys och GoGreens (havre)vaniljsåser är också goda.
  • minimou

För mig vart den ungefär som vispgrädde när jag vispat. Men ovispad var den u extremt tjock... Kanske vispade du för kort?

• loujac

verkar som att jag får ge gogreen ett nytt försök...tack för hjälpen!

• TereseA

jag hade go green som jag sedan vispade.. hade den som jag gjorde after 8 fluff i tårta..gick bra..

Akiim är mitt liv 071004
  • Blå Flygare
    TereseA skrev 2008-11-19 21:17:14 följande:
    jag hade go green som jag sedan vispade.. hade den som jag gjorde after 8 fluff i tårta..gick bra..
    Så synd att after aight inte är mjölkfri längre
Svar på tråden mjölkfri vispgrädde??