• loujac

mjölkfri vispgrädde??

vad använder ni som inte kan äta komjölksprotein som vispgrädde till efterrätter och tårtor?
    har prövat gogreen och den var ju alldeles tjock (ska den blandas med vatten eller nått??) och sojagrädde på sprayburk men den smakade apa..finns det fler alternativ?

• Svar på tråden mjölkfri vispgrädde??
  • loujac
    Marsch skrev 2008-11-19 21:26:33 följande:
    Är det bara jag som tycker att GoGreen's mjölkalternativ smakar kalk?
    hur smakar kalk? =)
  • loujac
    Blå Flygare skrev 2008-11-19 21:22:49 följande:
    Så synd att after aight inte är mjölkfri längre
    ja verkligen..nu blir man ju jääätte sugen på det juh!
  • TereseA
    Blå Flygare skrev 2008-11-19 21:22:49 följande:
    Så synd att after aight inte är mjölkfri längre
    jo den med mörk choklad ovanpå..står på www.allergi.se   bero på från vilken leverantör man köper från..den engelska el tyska varianter..
    Akiim är mitt liv 071004
  • Blå Flygare
    TereseA skrev 2008-11-19 21:44:04 följande:
    jo den med mörk choklad ovanpå..står på www.allergi.se   bero på från vilken leverantör man köper från..den engelska el tyska varianter..
    Sorry, gammal info. Receptet gjordes om för knappt ett år sen, så nu innehåller alla europas after aight smörfett.
  • loujac
    Blå Flygare skrev 2008-11-19 21:48:53 följande:
    Sorry, gammal info. Receptet gjordes om för knappt ett år sen, så nu innehåller alla europas after aight smörfett.
    fett dåligt med smör...hehe...okej den va dålig, dags att sova tror jag =)
  • Blå Flygare
    loujac skrev 2008-11-19 21:55:35 följande:
    Blå Flygare skrev 2008-11-19 21:48:53 följande: fett dåligt med smör...hehe...okej den va dålig, dags att sova tror jag =)
    Ja den var dålig... Låter som du är härifrån nånstans

Det finns en mjölkfri choklad med mintsmak, har tänkt testa den till fluff någon gång. Jag har ju inget att jämför med, så det kanske blir bra
  • loujac
    Blå Flygare skrev 2008-11-19 21:57:22 följande:
    Ja den var dålig... Låter som du är härifrån nånstans Det finns en mjölkfri choklad med mintsmak, har tänkt testa den till fluff någon gång. Jag har ju inget att jämför med, så det kanske blir bra
    härifrån?
    har aldrig provat fluff..konstigt eftersom jag är en sån efterrättsmänniska..vad har man det till egentligen?
  • TereseA
    loujac skrev 2008-11-19 22:30:46 följande:
    härifrån? har aldrig provat fluff..konstigt eftersom jag är en sån efterrättsmänniska..vad har man det till egentligen?
    tårta el cupcake..
    Akiim är mitt liv 071004
  • loujac
    TereseA skrev 2008-11-19 22:32:05 följande:
    tårta el cupcake..
    cupcakes! toppen! jag fick leilas senaste bok nyligen ( eftersom jag hade varit så duktig och fött ett barn hihi) och där är det massa cupcakerecept, men alla toppings innehåller färskost och jag har funderat på vad man kan byta ut det mot...-fluff!
  • Flygfotogen
    loujac skrev 2008-11-19 21:30:55 följande:
    hur smakar kalk? =)
    Om du slickar på en skolkrita så förstår du.
Svar på tråden mjölkfri vispgrädde??