• Jen80

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

Milliemolly skrev 2008-12-11 13:06:57 följande:
    Jen80 skrev 2008-12-11 12:42:21 följande: köp stort och vik ärmar och nåla upp med säkerhetsnålar. hon kan ju inte gå ändå i år. nästa år behöver du bara nåla lite mindere och nästa igen passar det Så slå ut kostnaden på 3 år så blir det inte så farligt lucialinne är också jättefint att ha under förklädesklänningar typ rödrutiga julklänningar a la madicken........
    Ja, så kanske man kan göra... Ska kolla lite i stan idag.
    Wailea skrev 2008-12-11 13:12:22 följande:
    Har också 2 tomtenissar men det blir iaf en liten tomte tjej i röd Kik Kid klänning! Såå fint!! Hon hinner vara tärna och Lucia längre fram, svårt att hitta små lucialinnen också...
    Såg ett fint lucianattlinne med Lilla Anna på magen. Jättegulligt, men 198 kr... hmmm...
    Wailea skrev 2008-12-11 12:50:20 följande:
    Vill ha!!! Hur är den i storleken?
    Rätt normal tycker jag. Ava har stl 74 nu och det har hon i de flesta kläder nu, men kan även ha stl 68 ibland. Deras velourklänning från i år är större i stl...
  • Jen80

Wailea: Åh, va mycket fina kläder du har köpt. Blir alldeles avundssjuk !

• Jen80
    Milliemolly skrev 2008-12-19 22:12:19 följande:
    www.luckylittleme.se/product.asp?product=1078... sitter med denna lilavitrandiga body och byxa i korgen på LLM? Är den unisex eller vilket kön skulle ni tycka den var mest till? vet ännu inte om det blir till flicak eller pojke men tycker dessa är fina
    Jag kan inte säga alls om det passar bättre på flicka eller pojke. Jag har bodyn till min tjej, men skulle lika gärna ha tröjan på min son. Var sugen på byxorna till honom... Så helt unisex måste jag säga.
  • Jen80

Jaha, så blev det ännu en klänning... En grå Kik kid velour från minpluddevutt. Halva priset så jag kunde ju inte motså .

• Jen80
    loveliva skrev 2008-12-20 23:15:31 följande:
    Fiiiin !!! Vilken stl ?
    stl 80, men kom på att stl 74 var rätt stor i den modellen så det blir väl inte att använda den nu. Tänkte att den skulle vara fin till hennes röd/rosa strumpbyxor.. Ja och till de grön/blå också... Och orange... haha, till de flesta
  • Jen80

Åh, klockan är inte ens 7 på morgonen och jag har redan shoppat!
    Äh, måste förgylla dagen liten då Liam är sjuk, sambon ligger i sin husvagn på jobbet och är sjuk och imorgon är det tänkt att vi ska vara här hemma med sambons föräldrar, syster och barn... Hoppas de hinner kurera sig!
    Fick iaf bli en klänning till Ava som säkert blir lagom till hösten... iaf vad jag hoppas på, för det blev Katvigs blå/gröna velourklänning. Hon fyller 1 år i maj, så jag tror den passar till hösten (är ju inte så kul om den är lagom i sommar). Ilon är ju snart 2 år och han skulle säkert kunna ha den nu (ja, om jag nu skulle ha klänningar på honom ). Eller 92 skulle nog vara lagom till honom och Ava borde vara lite mindre i samma ålder. Beställde från Funkybaby.

• Jen80

God kväll!
    Åh, nu har jag ångest! Varför varför är jag så svag för klänningar?!?!
    Beställde nu från Barnlyan en blå Katvig velourklänning och en grön Kik kid volang-klänning. Har en blå/grön-randig velourklänning på G från nån annan shop och en grå Kik kid velour. Nu lär Ava ha över 30 klänningar!! Ångest ångest!!

• Jen80
    Stormis skrev 2008-12-23 22:44:34 följande:
    Vilka stl blev det den här gången då
    Stl 80 i bägge .
    panzermensch skrev 2008-12-23 22:44:41 följande:
    För de är sååååå söta i klänning?
    Ja, antagligen
    loveliva skrev 2008-12-23 22:45:40 följande:
    Säg inte så Då får jag ju ännu mer ångest för Hildas glesa klänninggarderob
    Och jag får ångest nu när det faktiskt börjar bli så fullt i hennes garderob där man hänger saker (kjolar, klänningar) att dte snart inte går in mer! Usch, det är inte vem som helst som får kika in där . Svärmor skulle ju smälla av haha!
    Buttelina skrev 2008-12-23 22:47:20 följande:
    haha jag tänkte på dig när jag såg barnlyans alla klänningar
    Haha, ja jag lade några fler i varukorgen, men kände att jag var tvungen att släppa dem ...
  • Jen80
    Stormis skrev 2008-12-23 23:03:32 följande:
    Men vad bra! Då kan hon ju tom snart ha dem .
    Japp, de funkar nu, men är lite stora. 74 är lagom nu .
    ÖNadja skrev 2008-12-23 23:00:15 följande:
    smallkids har nå som heter dress tricot black, men ingen bild, vad tusan kan det vara för nå? Är det en klänning eller kanske en heldress?
    Antar att det är den svarta klänningen med volang på, men är inte säker på vad den heter.
    loveliva skrev 2008-12-23 23:06:51 följande:
    HAr du såååå fullt kan du skicka över några hit JAg menar om de inte får plats
    Haha, Hilda kan nog snart ha Avas gamla som börjar bli för små . Inte för att det är så många som är små än, men snart börjar hon nog växa ur dem en efter en. Men det är nåt positivt med klänningar iaf - det är lång användningstid .

Nu ska jag umgås med min sambo som nyss kommit hem . God natt och God jul allihop !!
  • Jen80

Nån som har en Mini a ture vinteroverall? hur är de i stl? ava fyller 1 år i maj. ska hon ha stl 86 eller 92 nästa år? ilon fyller 2 år nu i feb och har stl 92 i pops vinteroverall och den är lagom. visst borde stl 86 bli bra??

• Jen80
    Tjollabolla skrev 2008-12-25 12:30:40 följande:
    Hehe ja jag med! *sjukt nöjd* det blir ju 80% rabatt Men ja, lite dåligt samvete får jag mot hon som har shoppen...
    what??

snälla, nån som vet?? ska beställa nu...
  • Jen80

Nu ska jag testa ett helt nytt märke för mig ... ja, eller Ava . Den här fina overallen blev det till nästa vinter. Hoppas verkligen hon kan ha den då, men inte borde hon väl ha 92 då om Ilon har 92 i sin Pop-overall NU? Han är ju rätt stor också och några månader äldre än Ava. Hoppas hoppas nu...
    gigikids.jetshop.se/pub_images/large/CIMG2251_341.jpg

• Jen80

eleraff börjar sin rea i butik idag, men de sa att de skulle nog rea på nätet men kanske efter nyårsafton eller nåt. De har ju inte så att det räknas av automatiskt när nån handlar, så det är lite svårt att ha rea både i butik och på webben. Men i år blir det iaf rea på webben, bara lite senare.
    Jag skulle vilja ha Mini A Tures fina baggyjeans på rea. Nån som sett dem?

• Jen80

Eller Ava kommer ha fina ballongklänningar med tunna axelband i sommar... Hoppas bara man hittar såna . Jag har min fina bild av Ava i sommar haha.

• Jen80
    nadja84 skrev 2008-12-26 12:19:09 följande:
    ursöt
    Men frågan är om stl 80 blir på gränsen till Ava i sommar. Hon blir 1 år i maj och har stl 74 i det mesta nu... Kanske dumt att chansa.
  • Jen80
    mmian skrev 2008-12-26 12:03:06 följande:
    Någon som vet var jag hittar lurvjacka från MOLO på rea?
    Vet inte, men eleraff har haft dem lite nedsatt. kolla där.
  • Jen80
    Nogula skrev 2008-12-26 12:28:28 följande:
    Någon som sett röda leggings från plastisock (strl. 74/80) Gärna på rea
    Såg att LillaW hade lite plastisock, men vet inte vad. Kolla där.
  • Jen80
    BlygTjej skrev 2008-12-27 08:50:19 följande:
    Är ute efter en overall till nästa vinter.. Märke har ingen större betydelse så länge den är bra Några tips? Tjejen blir 2 i januari så 98 borde vä bli lagom till nästa overallsäsong?
    Jag har hört att Mini A Ture ska vara väldigt bra, så det har jag köpt till dottern till nästa vinter.  De finns lite varstans till nedsatt nu, bl.a på Gigi och Freshmilk. Annars tycker jag om Molo.
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!