• Perlan08

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

Hannapanna72 skrev 2009-01-09 23:10:02 följande:

Men vänta här nu Jag bor också i Luleå och på Asko Baby o Barn på Kungsgatan säljer de MOLO-kläder, bla overaller. De har rea nu också vet jag. Lycka till!
    Nu när du säger det så har de ju Molo, att jaginte tänkte på det. Och jag som hade tänkt gå in där när jag var på sta'n idag men glömde bort... Får nog ta en tur till sta'n imorgon också =)

Om nu Molo-overaller är bra, vad säger ni andra i tråden som har testat? Är det bättre, säemre eller lika bra som tex Pop?
    Sonen är bara 6 månader så jag har inte så bra koll på alla märken ännu...
  • Perlan08

Overallen jag är på jakt efter är en "vanlig" overall och inte luddfleece. Han ska ha den nästa vinter då han är 1.5 år så jag behöver 86/92.

Är de lite mer otympliga än tex Pop?

*det kliar i shopping-fingrarna*
    =)

• Perlan08

Blev ingen Molo för mig idag, fanns inte rätt storlek i butiken här i sta'n.

Kanske får bli en Pop på deras rea ist... Ari Gold verkar som sagt ha bra koll och gav dem en 4.
    Gillar Meandis overaller men hittar de bara till fullpris.

• Perlan08

Ari Gold skrev 2009-01-10 15:09:59 följande:

Det enda jag haft emo pop är att de länge körde med tygmuddar i ärmsluten vilket inte är så lyckat. Muddar suger vatten och kyler handleden - då blir hela kroppen kall. Om det ska vara muddar ska de vara i ull eller liknande som inte kyler när det är vått.   Sedan har jag hört att senaste årens pop ska vara korta i benen. Det skulle iofs inte vara något problem för mina ungar, men det beror ju på vilken modell på unge man har.
    Attans, är de korta i benen är det nog inget för min son. Han ligger ett streck över standarkurvan på längden.

Har kollade på tradera och blocket igår efter Meandi men hittade ingen i hans storlek. Får leta vidare.

Har någon ett tips om någon nätbutik där de rear bra overaller, tex Didriksson eller Reima?
  • Perlan08

daniela skrev 2009-01-10 20:33:41 följande:

Nu blir jag lite tjatig Är det någon som vet om villervalla ska ha Rea snart? Och hur är de i stl?
    Villervalla reas väl till viss del redan på deras hemsida?
  • Perlan08

ÖNadja skrev 2009-01-10 20:44:26 följande:

kristinah skrev 2009-01-10 18:31:08 följande:
    Det va ju synd. Jag bor i Älvsbyn (Piteå/luleå) här är de aldrig rea på Reima. Du är inte sugen på att handla åt mej..? ;)
    Jag tror att Doffi i Luleå rea vissa Reima-overaller...
  • Perlan08

corrob skrev 2009-01-10 20:54:56 följande:

ni som vet - är det någon ide att köpa nästa års vinteroverall redan nu? Det är ju så himlans bra reor på overaller nu. Min flicka kommer vara 1år och 7 månader nästa år vid december, är det någon som vet vilken storlek man brukar ha då? Fast kanske är dumt att köpa redan nu för jag vet ju inte om hon kanske blir en långis eller en kortis.. eller är storlekarna så olika? haha gud vad svårt. någon som vet?
    Jag har kollat hur lång sonen är i januari nästa år om han följar sin kurva. Då borde han vara ca 88 cm (han är 1,5 i jan-10) och jag har blivit tipsad om att ta 92 så overallen räcker hela säsongen.
  • Perlan08

corrob skrev 2009-01-10 21:38:48 följande:

Perlan08 skrev 2009-01-10 21:02:35 följande:
    hmm, okej, men är det stor skillnad mellan 92 och storleken därefter? då kanske jag ska satsa på en 92 jag också annars.
    Jag har tyvärr inte så bra koll på storlekarna över...
  • Perlan08

Ni som har lite koll på det här med barnklädesshopping på nätet, när hittar man bäst utbud av begagnade overaller på Tradera?
    Är lite sugen på en Meandi men det finns inga jus tnu...

Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!