• Tuffelisa

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

Wailea skrev 2008-12-09 22:39:12 följande:

Jättemycket större i år, typ motsvarande 1 hel storlek...
    Oj , då blir det nog väldigt stort
  • Tuffelisa

Wailea skrev 2008-12-09 22:44:33 följande:

Har 86 från gamla modellen och 80 från nya, de är lika stora...
    Nu fick jag riktig beslutsångest :( 116 på en som vanligtvis 98/104 är väl för mycket? Får väl maila dem och avboka halva ordern.
  • Tuffelisa

Wailea skrev 2008-12-09 22:52:01 följande:

Om det inte är annorlunda med lite större storlekarna så borde ju 116 i år motsvara 122 enligt hur de var i fjol... Men det kanske skiljer på de större...
    Skulle vara kul om man kunde hitta mått på dem någonstans. Ingen som bara råkar ha en kikkid velourklänning från i år i 116 liggandes bredvid sig?
  • Tuffelisa

tessanior skrev 2008-12-09 22:53:56 följande:

Hur är Nanoou i storlekarna? Normala? Min son har precis börjat använda 98, är det det jag ska ta då?
    Deras velour är rätt liten där kan du nog ha 98-104, den sistnämnda blir då med lite växtmån men övriga sortimentet vet jag inte
  • Tuffelisa

Kan man beställa idag ur morgondagens kalender hos annacill? Tänkte att priserna inte är avdragna ännu...

• Tuffelisa

AlexandraLuleå skrev 2008-12-19 21:21:46 följande:

kan inte någon lucka ha iaf 40% på molos kollektion idag så blir jag glad
    Jag med, har väntat på MOLO sen kalendrarna började :D
    Men de flesta plaggen jag vill ha finns inte i butikerna med adventskalendrar. Får snällt hålla mig till mellandagsrean :)
  • Tuffelisa
    stökmamma skrev 2008-12-27 19:54:54 följande:
    Hallo allihop! Hur är Ida T i strl? (kontra lindex el meandi de jag kan bäst ?) Är sugen på fr barnlyan.. Nån som vill vara med?
    Jag har idat leggings och långarmad tröja.
    Tröjan är om man jämför med meandi kortare på längden. Lång i ärmarna men slutar precis där byxorna börjar. Leggingsen i samma storlek är ungefär som meandi's på längden kanske något kortare.
  • Tuffelisa

Har någon mer än jag fått defekta kläder från freshmilk?

Köpte två kikkid klänningar på adventskalendern. Den ena hade en fettfläck på bröstet, så jag fotade och mailade dem på en gång. De sade att jag skulle tvätta klänningen, sedan lämna tillbaka om det inte gick bort. Fläcken blev mycket mindre efter tvätten med syns om man tittar mycket noga. Den andra klänningen slog jag in som julklapp, när min dotter hade haft den hela dagen och jag skulle slänga den i tvätten på kvällen kände jag en klump i tyget. När jag tittade närmare så hade någon sytt med tråd mitt i tyget. Antagligen sytt igen ett litet hål mitt i tyget.
    Vet inte vad jag ska göra för jag vill inte reklamera klänningarna då de inte finns kvar i någon annan butik i denna storlek. Men känns ändå väldigt trist att köpa trasiga saker, tycker ni man kan kräva någon form av kompensation?

• Tuffelisa

Wailea skrev 2008-12-30 21:51:11 följande:

Eller kompensation i form av tillgodokvitto eller liknande. Har du mailat dem? Jag skulle först fråga hur de ställer sig till detta och se vad de erbjuder...
    Det enda jag fått i svar hittils är "tvätta den, går det inte bort så får det bli en reklamation"

Men jag ska ta och skriva nu igen om hålet! JAg återkomme rnär de svarat!
  • Tuffelisa

snigelina skrev 2009-01-02 11:06:24 följande:

Vad har ni för ordernr hos Hippo?
    Jag har 1515.

De har inte automatisk saldouppdatering väl?
  • Tuffelisa

Ni som har fått uppdaterade orderbekräftelser från hippo och där vissa saker var slut. Vill ni dela med er om vad som var slut?
    Jag hade beställt älgtröja i 110, den är väl den som jag mest velat ha, men också molos tröja med blomma å randiga ärmar i 104 och lila lurvfleece i 104. Har nr 1515.

Tack :)

• Tuffelisa

Jag skrev tidigare om två klänningar från adventskalendern på freshmilk där ena var smutsig och andra var trasig. Jag ville inte lämna tillbaka dem för det finns inga andra att få tag på längre i den storleken, men ville få kompensation. Nu har jag fått svar av dem att den enda jag kan göra är att reklamera kläderna.

• Tuffelisa

melizza skrev 2009-01-03 20:18:43 följande:

vill med veta vad som var slut jag har med beställt älgrröjan i strl 110...hoppas den finns till mig
    neeeeej inte min älgtröja
  • Tuffelisa

ÖNadja skrev 2009-01-03 20:39:28 följande:

Tuffelisa skrev 2009-01-03 20:23:12 följande:
    vad taskigt! När du har bett om kompensation borde dom iaf gett dej rabatt på nästa köp! Antar att dom antingen bara vill sälja hela kläder eller så vill dom att du behåller dom i det skick du fick dom. Dålig stil iaf. Varifrån hade du beställt?
    Från Freshmilk det är två kikkid klänningar, en velour som det var hål i som någon hade sytt igen och den andra bommulsklänning med volang och en fettfläck som hon sade att jag skulle försöka tvätta bort. (fläcken försvann mestadels i tvätten men inte helt)
  • Tuffelisa

Fyller på din lista Saturnina

molo Fleecejacka grå med blå vantar, 98
    idat omlotttröja, 56
    molo Fleecejacka grå med blå vantar, 116
    Molo fleece turkost 86
    Molo fleece grå 86
    Bodysuit KittensHöstnyhet, 74
    Bodysuit pinguins Höstnyhet, 86
    omlott body katvig (?), 50
    Body Kittens Höstnyhet, 74
    Body space Höstnyhet, 86
    Molo fleece grå /rosa
    Katvig blå velourklänning 86
    Katvig blå velourklänning 116
    Katvig grön fågelklänning 116
    Molo pricktunika 116
    Molo moose leggings 116
    Molo moose knapptröja 110
    Molo multiflower tröja 104
    Molo lurvfleece lila 104

• Tuffelisa

Har någon försökt få tag på hon på Hippo per telefon? Jag har ringt med det är aldrig någon som svarar när jag ringer.

• Tuffelisa

Nu har jag fått mitt paket från Hippo, fick 3 av 6 grejer jag hade beställt. Det var faktiskt över förväntan. Men tyvärr fick jag inte den lila lurvfleecen i 104. Någon som sett rea på de lila eller rosa fleecarna i 104 någon annanstans?

Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!