• karmasus

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

ta samma som hennes skostorlek. Det står både skostorlek och längd i rullgardinsmenyerna vid resp sko.

zasata skrev 2008-12-17 21:10:49 följande:
    okej. ingen so mvet vilken stl man skall tap å tofflorna?
  • karmasus

surt att vänta på återbetalning =(

Jag har slutet betala direkt i vissa butiker eftersom de är manuellt uppdaterar lagersaldo.

Duntoffla skrev 2008-12-18 15:57:11 följande:
    Suck! Mina Småfolk som jag beställde precis efter att luckan öppnats finns inte Och eftersom ingen ringde igår så trodde jag att dem fanns. Surt att man nu måste vänta ett par dagar på att få tillbaka pengarna *Surar*
  • karmasus

är det ajabaja så är de tråkiga med kompensation, tycker jag.

Duntoffla skrev 2008-12-18 16:52:54 följande:
    Det konstiga är att såna som lagt order efter mig fått. Måste hänt ngt. Nu har jag mailat och frågat om jag kan byta till 2 andra till samma pris. kanske fräckt men jag tycker att det som sagt var lite skumt att jag inte blev kontaktad förrens nu när jag vet andra som köpte igår fick sina paket idag...
  • karmasus

Man har ångerrätt i 14 dagar så länge man handlar över 300 kr.

(även om det är rea och dyl)

panzermensch skrev 2008-12-19 00:02:07 följande:
    Konsumentsköpslagen säger 14 dagars ångersrätt vid distansköp.Bråkar dem hänvisa dem till det Och hälsa att ARN gillar slåss
  • karmasus

Luckylittleme har börjat sin rea nu! Rea på det mesta (ja, utom småfolk)

• karmasus

Du har ångerrät i 14 dagar enligt distansavtalslagen även på nedsatta varor. Gäller köp över 300 kr.

Bara maila butiken och stå på dig. Du får stå för returfrakten.

Distansavtalslagen är tvingande, dvs shoppen kan inte förhandla bort den genom att skriva att den inte gäller.

3småttingar skrev 2008-12-19 00:34:34 följande:
    Ang det här med distansköp. Jag mailade en webshop och frågade om jag fick pengar tillbaka men dom svarade att dom inte har öppet köp på rabatterade varor. Detta gällde ett plagg över 300.  Har jag egentligen rätt att få pengar tillbaka då?
  • karmasus

du har alltid rätt att ångra dig och få tillbaks pengarna.

Viktigt att man säger ångerrätt och inte öppet köp

saturnina skrev 2008-12-19 08:44:16 följande:
    karmasus skrev 2008-12-19 07:43:42 följande:
    En fråga, jag har hört någonstans att om det är rea så kan de ge bytesrätt istället för ångerrätt. Stämmer det?
  • karmasus

Tiba 3 star är stor. Min dotter är 19 månader och har storlek 9-12 mån på den. (huvudomkrets 47)

• karmasus

någon som handlat på www.barnlycka.se och sett att de gjort vad de lovat med gratiserbjudande? *nyfiken*

det står så här på deras sida #vissa dagar kommer till och med ett antal varor att vara gratis till de första handlande kunderna!!"

• karmasus

fraktfritt över 5oo kr. =(

zasata skrev 2008-12-20 22:40:25 följande:
    smallkids är fraktfritt va? men tråkigt med bara en :(
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!