Ari Gold skrev 2009-01-18 10:14:11 följande:
Till ett litet barn skulle jag inte rekommendera Molo över huvud taget. Jag hade den till 1,5 åring och det var hopplöst! Nu ett år senare funkar det bra.Jag tycker inte att svårigheten att få på och av är en liten detalj. Men jag har
iofs 3 barn och har inte tid att lägga en kvart extra varje morgonh på onödigt overallbök.Dessutom vill jag kunna ta av overallen även från ett sovande barn när de är så pass små iom att de ofta somnar i bilen elelr i vagnen när man är ute.En overall till en 1,5-åring ska enl. mig antingen ha dubbla dragkedjor (som pop) eller en dragkedja som går långt ner på ena benet (som reima) . En overall ska dessutom inte vara fleecefodrad i rumpan. Gärna i överkroppen men inte i rumpan och nedåt, då kan man inte "glida" i barnet i overallen utan fleecen tar emot - särskilt om de har tex velourbyxor. Molo gör ju ingen småbarnsmodell av sin overall utan deras 80 och 86:a är en overall anpassad för stora barn men i mindre storlek.
Jag har en molo "babyoverall" i stl80 med glatt foder i hela overallen och dubbla dragkedjor. Super smidig att både få på och av (även sovand barn).