• kristinah

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

jag skulle nog satsa på en 110 faktiskt...........
    risken med 104 är att den blir liten lite väl fort tyvärr.......

A har haft sin 110 sen förra hösten då hon var 98 lång (med uppvikta ärmar)

• kristinah

jaha - så har jag blivit lite fattigare igen då - med sambons goda minne fick jag göra mig en beställningtill nästa vinter till storasyster - MaT ytterkläder och deras braiga vantar (de enda som inte hon fryser i) så nu var man fattigare igen.

men jag kunde iaf hålla mig från att beställa en overall till lillasyster - hon har nämligen 4 stycken på ärvning som borde kunna funka nästa vinter - behöver INGA fler.....

• kristinah

ÅH nu ångrar jag mig nästan ju

köpte byxa+jacka från mini a ture till nästa vinter till hon som då är 5 år

var det dumt?

hittar inga stora overaller på nån bra rea jue....

• kristinah
    Buttelina skrev 2008-12-28 13:40:43 följande:
    jag tycker att det är rätt bra med tvådelat. min dotter har haft en vinterjacka tillsammans med katvigs fodrade byxor i år och hon är tre, fast sen har hon haft en molooverall oxå
    tack

det känns lite bättre nu då...blev så glad att jag fyndade MaT på 50% och den braiga brallan och en snyggingjacka + de bästa vantarna till min fryslort.
  • kristinah
    Mawe123 skrev 2008-12-28 17:13:25 följande:
    Hur är MaT handskarna, riktigt tjocka eller?
    japp

vi har testat följande här hemma:

reimatec både som de är + en ullvante under
    fodrade galonvantar + ullvante under
    minimundus ullvante
    Hestra fjellvott
    polarn och pyrets vintervante
    dubbla ullvantar (hemstickade)
    fix vantar

alla dessa kombinationer och vantar skriker min 4 åring av fryssmärta redan runt nollstrecket - är det då nån enstaka plusgrad är det så gott som kört.
    men Mini a Tures vantar är dundervarma (samt en annan finsk vante som vi också köpt som inte finns i affär i sverige)
    Så nu laddar jag upp inför nästa vinter - för 350:-/par är alldeles för dyrt för vantar - men 50% är rätt lagom vad de kan få kosta.
  • kristinah
    Nogula skrev 2008-12-28 21:56:31 följande:
    Anar att det är vid lunch imorgon, annars hade det väl stått kl 24 eller 00
    bra å kan jag gå och lägga mig nu då
  • kristinah
    Ari Gold skrev 2008-12-29 08:35:57 följande:
    40% = fortfarande inte rea i mitt vokabulär (jaja...jag är jäklig snål men det är en principsak). 50% kan vara OK på något jag verkligen vill ha, men annars helst 70% eller "ta 3 betala för  2" på rean osv.
    den sortens rea brukar inte börja förrän efter trettondan - dvs mitten av januari nångång
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!