• Irma77

Kan man dricka glöggen man köper i vanlig affär, gravid v. 37?

Ja som frågan.. det är väl lite alkohol i den, eller?
    Har ingen aning. brukar alltid köpa den, men nu är jag osäker om man kan dricka den, och om den innehåller alkohol.

• Svar på tråden Kan man dricka glöggen man köper i vanlig affär, gravid v. 37?
  • lovemyboys

Det finns ju vanlig saftglögg, det kan du dricka.

• Dimitra

Det finns två varianter i mataffärerna. Lättglögg som innehåller 2,2 % (har jag för mig) och helt alkoholfri.

The Dimitra universe.
  • lightfish

Det finns alkoholfri glögg i affären Annars är den lägsta på 2.25 och kokar man den försvinner ju alkoholen....

• hannamiller

annars så finns det lingonglögg som är alkoholfri.. mycket god...

• Irma77

Jag har druckit någon alkoholfri, och den var inte god, därav att jag ville köpa den vanliga i affären
    Men misstänkte att den innehöll alkohol
    Men ska koka den då. Hur länge kokar man den?

Jag dricker aldrig alkohol annars heller (inte ens som icke gravid)och har aldrig tänkt på alkoholhalten i glögg. Tycker ju starkvins glögg smakar äckligt rent ut sagt.

• Å sa

Jag köpte Herrljungas Alkoholfria, väldigt söt i smaken och lite blaskig...

• Helena D

Drack Blossas vita lättglögg igår, den man kan köpa i affären. Supergod och julig smak. Den lilla alkoholen som finns försvinner ju som sagt om man kokar glöggen.

• yoshimi

Om man skall koka bort alkoholen så skall glöggen verkligen KOKAS, i flera minuter och inte ens då försvinner all alkohol.
    Förstår inte varför man kan undvika all alkohol när man är gravid, är det verkligen så viktigt med glögg??

♥ (¯`°?.¸ ♥ 15 dagar kvar till BF ♥¸.?°´¯) ♥
  • raspberryrevolution

Tänkte bara lägga till en länk ang att koka bort alkoholen...
    man måste koka rätt länge för att det ska försvinna, intressant läsning tycker jag, trodde nämligen själv att det räckte att koka upp det till kokpunkten.
    jag tänker dricka saturnus saftglögg, den är godast enligt mig ändå

ltarkiv.lakartidningen.se/2001/temp/pda23854.pdf

• yoshimi

Jag hittade också den artikeln och tänkte lägga in den,
    ja saftglögg får det bli i år!

♥ (¯`°?.¸ ♥ 15 dagar kvar till BF ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Kan man dricka glöggen man köper i vanlig affär, gravid v. 37?