• lofeem

Vanligt att plussa sent?

Hade mens sista gången runt 12 oktober, brukar alltid ha regelbunden mens, mex en dag det slår på.
    Men nu har ftf inte mensen kommit och jag har gjort två gravtest.. ett med CB o ett med preg. inte gravid enligt dom..

Jag känner av massa symptom, men det kan lika bra va för jag har stirrat upp mig o verkligen känner efter.. Men hur vanligt är det att plussa sent? O vad räknas som sent?

Frra gången jag va gravid testade jag inte fören treveckor efter tror jag o då va det ett tydligt plus..

• Svar på tråden Vanligt att plussa sent?
  • lofeem

Jag tror nog oxå att jag är det.. men smtidigt vågar jag inte hoppas.. så jag försöker intala mig själv att det finns någonannan anledning..

• Me o Mike

Det jag läste gällde när man plussar efter bim bara.
    La Lola skrev 2008-11-20 11:48:34 följande:

Fast det beror ju på vad man räknar som sent oxå.Att gå över nån vecka är ju inte särskilt ovanligt......Jag var i v 12 när jag väntade min dotter innan plusset kom. Det är sent.
  • Nyyfiken

inte för att göra er besvikna eller så, men jag kan också känna av "symtom" (eller vad det nu är..), har tagit måånga grav-tester som visat negativt. är nu på dag 50(!) i cykeln och utan mens..

men visst hoppas man att man ska vara en av de 10% som plussar sent..

• Walkyrie

har samma problem.. skulle haft min mens 3 november men har inte kommit än, har gjort två g-test senast idag men det är negativt.. mensen brukar inte vara mer än några dagar sen i vanliga fall men nu e ja ju BIM+18 konstigt sånt där, hoppas på ett + nästa vecka ialla fall...
    känner inget alls, varken gravsymtom eller att mensen ska vara på g..
    Har bara enorma flytningar har aldrig varit med om något liknande innan..

men lycka till

• lofeem

Jag kände att jag var tvungen att testa innan.. O guess what.. det va positivt!!! Svaht men klart o tydligt..!

• Walkyrie

grattis... vad roligt hoppas att jag + ar nästa vecka:D

• lisadragon

Grattis!!
    Jag är på BIM+7, bara undrar, vart är tant röd?! Gömmer hon sig?! Eller blev det ett lyckat försök?!
     Inte ett dugg orolig, men snurrig i huvvet, ont i lederna till förbannelse, huvudvärk till och från, fisklukt var fruktansvärt äckligt upptäckte jag ;).. Så nog funderar man alltid!!

• Mamma Evve

Grattis tll er som plussat! Här syns fortfarande inga spår av tant röd. Fick rådet av BM igår att vänta ca 1 vecka innan jag testar igen. Så här sen har mensen nog aldrig varit innan. Igår drog det nåt fruktansvärt ner mot ljumskarna. Först mest på vänster sida och sen på höger. Känslan påmindes lite om ÄL men Ältestet visade starkt -. Så jag fortsätter hoppas. Har intalat mig själv att jag verkligen e gravid.....inte förrän mensen kommer (om den nu gör det) eller en BM/gyn/läkare säger motsatsen.

Lycka till alla

• Svalan8

Grattis till er som plussat, själv är jag på bim +14 men ingen mens i sikte, jag känner av gravsymtom. Men just nu sitter jag bara och undrar om det är inbillning, och att mensen inte dyker upp av det. Kan det vara så? Har tatt två gravtest som båda vistat neg.
    Men lycka till alla:)

Svar på tråden Vanligt att plussa sent?