• Hamnbo

Hur gammalt var ditt barn när det sluta äta burkmat?

Ja hur gamla vad dom då dom inte längre ville ha mat på burk?

Och vad tyckte dom om sådan mat?

• Svar på tråden Hur gammalt var ditt barn när det sluta äta burkmat?
  • elektra1

Min son är 20 månader och han äter fortfarande burkmat ibland när vi har bråttom iväg.

Men jag brukar krydda och salta lite extra, eller ha på lite ketshup om det passar.

Annars tycker han att det är smaklöst.

• Tyche82

Sonen åt burkmat tills han var 8 månader sedan ville han inte ha mer. Han åt det inte särskilt ofta, utan om vi var iväg längre än planerat.

Dottern har aldrig ätit burkmat, hon fick vår mat direkt.
    ♥ I 050520 ♥ E 070307 ♥
  • Blå Flygare

Runt ett år var hon, lite innan tror jag t.o.m. när hon började vägra burkmat. Och har fortsatt vägra sen dess. Dessförinnan åt hon den med god aptit, fast var väl aldrig så förjust i bitar . Tyckte bättre om vanlig mat då, så det inte var blandat mosat och bitar.

• mandelblomma

mina nu stora barn åt väldigt lite burkmat, de åt relativt snabbt vår mat som gjordes om lite till dem.

• Maddizen

stora sonen åt aldrig burkmat jag lagade allt själv, han har heller aldrig ätit ersättning eller välling utan bara ammat. började me smakisar när han va 4månader när han va 5 månader började han vägra bröstet från 6 månader åt han samma mat som oss ( vi saltade självklart inte då ) och ammade bara på kvällen.

ska bli spännande att se hur det går med lillen nu, än sålänge har han också vägrat flaskan

(¯`°?.¸ ღ♥ Karl-Casper 060516 Theo 080722 ♥ღ¸.?°¯)
  • Lincon

Min son har aldrig någonsin ätit burkmat Nu är han 1,5 Började helt med vanlig mat när han var ca 7-8 månader.

• Lincon

tillägga att själv tycker jag burkmaten smakar skit... (smakat vegetarisk lasagne)

• Moj Katile

Adrian var 8 månader å lillan fick aldrig burkmat!

• CMH

Min son är snart 11 månader och äter BARA burkmat och har gjort sen han var 6 månader, 2 burkar om dagen är inte billigt hihi.. Försöker och försöker få honom att äta våran mat men nej han får bara kväljningar och tillslut kräks han.. Hoppas han ändrar sig snart, tycker ju synd om honom att sitta och äta dom där äckliga burkarna men han gilar det ju...

Egon 080109
  • Duckan74

Strax efter året började hon tycka att burkarna var mindre intressanta och sen slutade vi helt med dem runt 18 mån.

• Pormoicheia

Sonen åt hellre vår egna mat redan från början.

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • KristinaE

första barnet åt säkert burkmat tills han var ett år och ett par månader. Men andra barnet slutade nog runt åtta månader. Eftersom då behövde ju ändå laga mat, när vi bara hade ett barn var det lättare att ge burkmat.

• Tess the mess

Min äldsta dotter åt burkmat tills hon var 18 mån men efter 10-11 mån föredrog hon vår mat och fick endast burkmat då det inte fanns annat att tillgå.
    Yngsta dottern har aldrig direkt gillat burkmat. Tror det fanns 3 sorters från Hipp som hon åt ibland men inte efter 9 månaders ålder.

Svar på tråden Hur gammalt var ditt barn när det sluta äta burkmat?