Inlägg från: Fru Brastad |Visa alla inlägg
  • Fru Brastad

Välling..

jag gjorde det oxå...
    Zack o Bella skrev 2008-11-21 10:25:51 följande:

Må så vara.. Men så var det iaf Och jag vet MÅNGA som gjort exakt så..
  • Fru Brastad

Jag har fått till mig och tror fortfarande på att man kan ersätta med ett mål välling OCH att det innehåller allt som är bra...Mina barn mår alldeles utmärkt och vi har inte missbrukart välling!

TipTop86 skrev 2008-11-21 11:04:08 följande:
    Visst är välling bättre än ingenting om barnet inte äter men att medvetet byta ut all ersättning mot välling och inte erbjuda annan mat betyder att man medvetet inte ger barnet alla näringsämnen som det behöver! Som förälder har man väl ändå ett ansvar att ge barnet vad det behöver och allt finns INTE i välling! Så enkelt är det..
  • Fru Brastad

vällingen är ju mera matigare än ersättning och ett större barn behöver ju mer,eller hur!

TipTop86 skrev 2008-11-21 11:57:01 följande:
    Du skriver ju tydligt att du bytte ut ersättningen mot vällingen! Tidigare skrev du att din son "missbrukade" välling och att BVC tyckte det var bättre än ingenting..Visst är välling bättre än ingenting, det säger ju sig självt.. Fast varför byta ut all ersättning mot välling vid 6 månader? Det är väl inget man ska rekomendera?Okej att du gav välling när han var sjuk men TS barn är inte sjuk..
  • Fru Brastad

Varför skulle jag undvika det när mina barn mår alldeles utmärkt och min mvc-ssk sagt att det går bra
    Jag litar nog mer på henne ska du se!
    Välling är ta mig fan den bästa uppfinningen,näst efter alvedonen!

TipTop86 skrev 2008-11-21 12:11:18 följande:
    Välling innehåller inte ALLT som är bra! Ersättning innehåller 28 näringsämnen medan välling bara har 19 stycken.. Det är alltså 9 näringsämnen som barnet inte får i sig från vällingen men som det behöver få i sig! Självklart kan man ersätta ett mål med välling, du kan ersätta 3 mål med välling/gröt! Det skriver jag tydligt! Man ska bara undvika att ge enbart välling ifall man kan undvika det!
  • Fru Brastad

Jag kan känna att vad f*n spelar det för roll,vi som vill ge våra barn välling är inte sämre föräldrar för det och inte dom som avböjer heller!!
    Huvudsaken är väl att våra barn mår bra och det vet vi som har våra bran och inte någon innehållsförteckning...

Svar på tråden Välling..