• Asia1

Välling..

Zack o Bella skrev 2008-11-21 17:18:05 följande:

inte i alla lägen.. Som sagt.. Man ska inte ge mat varannan timma till en 6-månaders.. Så då är INTE ersättning det bästa.
    vill barnet ha mat/bröstet/flaskan varannan timme, ska man ge det.
  • Asia1

Zack o Bella skrev 2008-11-21 17:20:10 följande:

men NEEEEJ!!!
    jo
  • Asia1
    ludenben skrev 2008-11-21 17:27:54 följande:
    detta inlägget visade precis att du tror alla barn är lika. Det är just detta jag menar när jag skriver att alla barn har olika behov. Där åkte du dit.
    ?nej. Om barnet INTE vill ha varannan timme så ska man inte ge den varannan timme. Lyssna på barnet. vill BARNET ha varannan timme så ge! Att säga att man inte ska ge fasst barnet är hungrigt förstår jag inte alls vitsen med.
  • Asia1

jag har väl aldrig sagt att man ska mata ett mätt barn?? visa mej det inlägget isåfall. Ni har missförstått.

• Asia1

ni säger ju att jag säger att man ska övergöda? läs om läs rätt.

• Asia1
    ludenben skrev 2008-11-21 17:34:42 följande:
    och för att undvika övervikt, kaskadkräkningar sov så gör man vad man anser är bättre för sitt barn så kan man då byta till välling. Du får ursäkta men jag föredar att diskutera på en mognare nivå... ha en bra kväll!!
    moget va ordet.
  • Asia1

Zack o Bella skrev 2008-11-21 17:39:18 följande:

ja och just övergödning blir det när man måste mata heeela tiden. barnet känner sig hungrig fast den har fullt i magen redan!!!
    har jag sagt att man ska mata hela tiden? du missförstår!
  • Asia1

jag inser att alla har olika behov, och det har jag sagt. Sen att du väljer att bortse från det är inte mitt problem.

• Asia1

Zack o Bella skrev 2008-11-21 17:46:48 följande:

men det var PRECIS det du sa!! Du sa: vill barnet äta varannan timma så ska den få det!! Känns som du virrat bort dig lite..
    om den vill. Vill den så är den väl hungrig? Eller vill ha en liten slurk för att släcka törst? eller vill ha lite mys?vill den inte ha, säger den väl inte att den vill? Jag förstår inte vad som är så svårt att förstå?
  • Asia1
    ludenben skrev 2008-11-21 17:48:00 följande:
    orka... bye bye
    puss
  • Asia1

Nä, nu får ni sitta å spy galla själva. Hej!

Svar på tråden Välling..