Inlägg från: WickedyWitch |Visa alla inlägg
  • WickedyWitch

Unga Mödrar (spoilertråd)

Yff. Kattbajs-familjen tar ju priset. De kommer ju aldrig igång och där sitter hon och bolmar inomhus och gapar om att hon "inte vill städa jämt"...
    Och de här två ska ha barn.. :( (fast de blev tvångsomhändertagna?)

• WickedyWitch
    JessiWill skrev 2012-01-25 13:45:37 följande:
    Barnet blev det ja Glad
    Eller jaa blir heter det, inte hänt ännu i prog ;)
    Haha, precis! Gud vilken röra jag ställde till med =P
    Också har vi Hannah.. var det bara jag som reagerade på att hon gnällde något om att "om de försöker tvinga mig att göra saker.." ang stället där hon får träna för pengar (ey, så vill jag också ha det :D)
    Ja, vad ska du göra om de tvingar dig att jobba, eller bidra med någonting? Kanske känna dig förtjänt av de bidrag du får & den lägenhet du bor i..? ><
    Och många tycker vi daltar med ungdomar här i Sverige, pyttsan!
  • WickedyWitch
    xXMaLoXx skrev 2012-02-21 09:24:43 följande:
    Jag fick en klump i magen när de fått beskedet. Alltså, jag kan inte ens förställa mig smärtan. Att sitta där och äta frukost i väntan på att få bli igångsatt, med vetskapen om att man får åka hem utan barnet. Jag förstår hennes tanke fullt ut, att hon inte alls ser någon mening med att föda ut barnet...när hon ändå inte får behålla det.

FY säger jag bara. Oavsett deras begränsningar, så tycker jag faktiskt att det är nedrigt att de inte får visa hur de agerar MED ett barn.
    Håller med, helt sjukt. Har alltid tyckt de båda verkat lite udda, men ge dem en chans för fan, det är fortfarande deras barn! Hur bra kan det dessutom vara för en nyfödd att slitas ifrån sin mamma direkt efter födseln? Usch! Man får ont i magen.
  • WickedyWitch

NN betedde sug verkligen pinsamt! Först att hon bryr sig mer om sin fest än sin son, och beteendet samt utstyrseln under detta lattan var en ögonbrynshöjare.. Minst sagt. Den där leken de körde, inser den där vätskan de loskar mellan varandra innehåller typ 90% saliv efter att den passerat de två första käftarna... Satt och hulkade i soffan, uäk!

• WickedyWitch
    RocketQueen skrev 2012-03-09 10:20:30 följande:
    WhiteAngels: Nej inte per automatik, diskussionen har bl.a. Uppkommit av tex NN som står och röker över sin son med andningsproblem, de som i serien röker under tiden dom ammar osv. Så det handlar snarare om HUR man röker än att man gör det.
    Håller med. Men är det eg inte bättre att man röker och ammar än att man inte ammar alls? 
  • WickedyWitch
    Yohanna1985 skrev 2012-03-09 10:47:40 följande:
    Min bm sa att det antagligen är bättre att inte amma om man röker som en borstbindare.
    Kan stämma. Man läser och hör ju överallt att det är bättre att amma och röka än att ge ersättning, men förstår inte hur det kan vara bättre att mata sitt barn med något som innehåller ett nervgift.. 

Jag var rökare innan jag blev gravid. Slutade såklart och helammar nu och skulle hellre ge min son ersättning än att ge han bröstet om jag hade rökt.. Nu röker jag inte längre, men hade jag börjat igen hade jag gett flaskan istället. 
  • WickedyWitch
    RocketQueen skrev 2012-03-09 11:00:21 följande:
    Fast jag menar ju dom som har en cigg i munnen under tiden dom ammar! Det har jag bara sett i Unga mödrar, ingen annanstans... Inte att de är rökare som ammar sina barn.
    Amen fy, finns det verkligen de som röker & ammar samtidigt? Asså sitter med cigg i mungipan?
  • WickedyWitch
    saarvitossan skrev 2012-03-16 16:36:47 följande:
    Reagerade på amanda sisses kläder öht, fan går hon klädd som?
    Fan vad låg status denna tråd har fått. Borde heta "Unga Mödrar (skitsnackstråd)"

Tycker AS sköter sig helt ok. Hon är nybörjare, och är ju dessutom ensamstående  Vad hon har på sig för kläder säger väl inget om henne som mamma?

När det gäller NN tycker jag bara det är roligt att hon tar för sig. Vad hon vill göra och vem hon vill träffa på en välbehövd semester är väl upp till henne..

• WickedyWitch

Fashionista1: nä, absolut får man väl vädra din åsikt, antar att jag får detsamma även om det "diskuterats tillräckligt" vad skitsnack är. Om man enbart kan kritisera någon för hur dåligt klädd man är eller hur Ida man har sned ögonbryn eller inte så har man nog gjort ett tätt bra jobb ändå. När, absolut inte. Jag har varit kritisk många ggr längre bak i tråden. Jag får väl diskutera bäst fan jag vill om jag tycker någon annans åsikt är omogen, eller här handplockas vad gör sorts kritik som är rätt och fel? Släng skit på alla i programmet, men Gud nåde den dom ifrågasätter det! Tröttsamt, yff.

• WickedyWitch

Fashionista1: förstår inte varför du är så otroligt fientlig mot mig för att jag argumenterar emot vissa åsikter. Trodde som sagt det var ett diskussionsforum där åsikter av alla slag, från båda håll är tillåtna. Men jag kan dra mig undan om det inte passar. Inte kul att få ett sånt bemötande bara för att jag inte har samma åsikt som alla andra..

• WickedyWitch

FasHionista1: okey. Well, nu tyckte jag det blev ett himla rabalder ang as kläder och sa bara vad jag tyckte, moralisering eller ej. Därefter sa jag bara vad jag hade för åsikt kring as och mm, rätt oskyldigt inlägg eg.. Tossan: nja, argumentera var väl ett dåligt ordval, men jag tyckte helt enkelt att det var löjligt att uttrycka sig så kring hennes klädsel och inget mer relevant kring hennes föräldraskap t.ex. Men sure, du får ju uttrycka dig hur du vill, och jag får likväl säga vad jag tycker. Man kan ju "agree to disagree" ist för att vara barsk i tonen så fort någon inte håller med dig.

Svar på tråden Unga Mödrar (spoilertråd)