Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

Unga Mödrar (spoilertråd)

kohler12 skrev 2012-10-24 19:58:11 följande:
    finns 2 nya säsonger av Norska Unga mödrar på kanal5play
    Kul, upptäckte det precis :) kollar nu
  • LängtansBlåaBlomma
    Koppkaka skrev 2013-01-27 09:19:14 följande:
    Är det någon som vet varför Cecilya blev tvångsomhändertagen? Har googlat men hittar inget.
    Det förstår man om man utgår från det man såg på teven. Obalanserad mamma, av och påförhållande med Maks, högljudda gräl, rörigt hem. Ett väldigt istabil,  otrygg tillvaro för ett litet barn.
  • LängtansBlåaBlomma
    Prins Williams Mamma skrev 2013-01-27 15:25:27 följande:
    Men att hon kom till insikt med att det var osmart att ha fest med dottern hemma i lägenheten bara där har hon kommit långt men det var fel av soc att säga/lova henne att dom skulle låta henne vara om hon gjorde abort och att dom inte skulle omhänderta dottern men det gjorde dom ju ändå.
    Kom till insikt? Antagligen för att alla bestämt påpekade det för henne.
  • LängtansBlåaBlomma
    Prins Williams Mamma skrev 2013-01-27 15:25:27 följande:
    Men att hon kom till insikt med att det var osmart att ha fest med dottern hemma i lägenheten bara där har hon kommit långt men det var fel av soc att säga/lova henne att dom skulle låta henne vara om hon gjorde abort och att dom inte skulle omhänderta dottern men det gjorde dom ju ändå.
    Dessutom tror jag inte soc sa så. Det var nog bara som hon tolkade det.
  • LängtansBlåaBlomma

Tillbakablickarna är ju svåra att ändra för Kanal5 men det sker ju upprepningar ändå. De skulle ju kunna utesluta att ge samma information hela tiden: "Camilla som bor med sina två söner är skild och försöker nu gå ner i vikt", ...fem minuter senare: "Camilla är ensamstående med två söner och sen skilsmässan förra året vill hon gå ned i vikt" och så fem minuter senare: "På Jylland försöker Camilla laga nyttigare mat. Det har gått fem månader sen skilsmässan från Christian och hon lever nu ensam med sina två barn."
    Så jäkla tjatigt!

• LängtansBlåaBlomma
    shopahollic skrev 2013-04-17 22:48:37 följande:
    Jag har missat att det fanns nya avsnitt :/ Kan man se de som redan gått på tv någon annanstans?
    shopahollic skrev 2013-04-17 22:48:37 följande:
    Jag har missat att det fanns nya avsnitt :/ Kan man se de som redan gått på tv någon annanstans?

Alla säsonger (nästan) finns på kanal 5. Nu finns säsong 15 på playen där.
  • LängtansBlåaBlomma

Kalla mig moralkärring, men jag tycker att det är väldigt fel att diskutera och tv-sända Louises son Sebastians psykiska problem.
    Det är skillnad på Michelas bebis Smilla som fått astma, det är inte direkt integritetskränkande när det rör sig om en relativ anonym bebis, och Louises son som är 7-8 år, som har ett socialt liv och utvecklat ett utseende som är ungefär detsamma som det han kommer ha som vuxen.

Psykiska problem ÄR tabubelagt idag och om vuxna människor väljer att gå ut i bräschen och gå öppet med sina tics och tvångssyndrom är de välkomna att göra det, men låt fasiken inte ett barn göra det. Jag reagerade inte när Louise berättade ATT sonen hade viss problematik, men att tv-teamet mötte upp dem utanför "BUP" och lät henne berätta hur det gått, DÅ reagerade jag. Hans problematik är privat och han har inte omdömet att välja om han vill gå ut med det i nationell tv-sändning eller inte.

Natacha Nikita borde man också låta vara nu. Precis som det där funktionshindrade paret vars dotter Rosa tvångsomhändertogs direkt på BB. Då slutade man ha med dem i programmet. Men NN som också har problem och uppenbarligen inte klarar föräldrauppdraget - hon borde få vara i fred och utvecklas i sin takt tills hon är redo att ta hand om sitt barn igen. TV borde inte gotta sig i människor som uppenbarligen har psykiska problem (jag tycker det är ganska tydligt att man har psykiska problem om man i ett tv-program öppet hotar att misshandla socialtjänstpersonal).

Svar på tråden Unga Mödrar (spoilertråd)