Inlägg från: Milernia |Visa alla inlägg
  • Milernia

Unga Mödrar (spoilertråd)

Tycker ändå att NN verkar må lite bättre jämfört med innan. Hennes hårförlängning är inte allt för hemsk, det enda jag stör mig på att den syns ännu mer när hon inte har blekt hårväxten innan. Känner mig glad för hennes skull att hon har börjat gå ner i vikt. Hon har ju gått på ett antal kurer och aldrig lyckats men någon gång ska man väl lyckas! ;)

• Milernia

Tycker det är konstigt att Nadja inte vill säga att Thais har två pappor. Hålla på att det bara finnas en RIKTIG pappa känns konstigt när barnet kallar "styvpappan" för pappa. Märkligt att de ska hålla på att neka ungen vid tilltalet. "Nej, jag är inte din pappa". Tycker de kan låta det vara och ta det senare när barnet kan förstå sådant. :S

• Milernia
    MtillM skrev 2013-04-23 17:24:37 följande:
    Hörde dem inte säga till honom vad han fick kalla hennes pojkvän men Tror inte anledningen är att det skall nekas den nya att vara pappa utan bara att barnet skall veta att pappa är pappa och andra män är sådana som tar ansvar men inte blir deras pappa bara för det. På så sätt kanske det inte blir så konstigt om de skulle göra slut. Annorlunda tycker jag att det är om pappan inte vill vara en del av barnets liv då kan ju barnet ha behov av en ny pappa.
    De kallade ju honom för styvpappa. Men Kenneth berättade ju det att Thais hade typ sagt "Titta pappa, jag har gjort en teckning" varav Kenneth hade svarat tillbaka "Jättefin, men jag är inte din pappa. Jag är din styvpappa". Ungefär sådär. Tycker det blir lite konstig motgång tillbaka, det är det jag menade. Jag tycker det är bättre att barnet får säga vad det vill och sen ta upp det att han är styvpappa så fall, om de nu så gärna vill att det ska se ut så. Men jag vet inte. Bara jag som känner att det blir lite konstigt att hela tiden behöva säga "Inte, nej" till att han är pappa, utan bara styvpappa.

• Milernia

Jag kan också känna att det är lite märkligt men samtidigt så mår ju inte barnen dåligt av att umgås med "farbror Jan". I och med att hon ändå valt att gå utbildningen trots omständigheterna så är väl detta enda sättet. Jag hade också tyckt att de eventuellt skulle flytta närmare men kanske har den lilla flickan vänner på förskolan och så och Line inte vill flytta för extra "belastning".

Bara för att man studerar så betyder det inte att man har noll pengar, beror på hur det ser ut med deras lånsystem osv. Hon kanske just prioriterar och då drar hon säkert ner på andra kostnader för att få det att fungera. Tycker så länge allt fungerar är det inget att tycka så mycket om. Fast bästa lösningen vore ju att flytta närmare. :P

• Milernia

Tur att NN inte var gravid! Det var ju på gränsen att hon verkade vilja behålla, om det vore så.

• Milernia
    stålmoder skrev 2013-04-28 18:31:14 följande:
    hej på er!
    någon som vet något om paret som fick sitt barn omhändertaget direkt på BB? typ Dea något och Rasmus 
    Det undrar jag också!
  • Milernia

Jag blir mycket förvånad över att Nadja och Kenneth har 10.300 kr över efter fasta utgifter och ändå så klarade de inte hyran den månaden. Det är mer än vad jag har och jag klarar mig gott och väl med min dotter och sambo. Någon måtta får det vara tycker jag... Undra vad de egentligen lägger pengar på.

• Milernia

Sen kan jag tillägga, nu efter att ha sett klart programmet, att det är ganska äckligt att de inte plockar efter sin hund. Brukar inte ungen leka där något? Usch... Det var en hel spade full med hundbajs.

• Milernia
    stålmoder skrev 2013-05-02 19:41:58 följande:
    ciigg och cola va kanske inte inräknat? kanske glömt något med för det kändes mycket att ha över =)
    Nej jag tror inte det är inräknat, då det inte räknas som fasta utgifter. Men känns ändå som att röka och dricka cola inte kan kosta mer än max 2000:- per månad, om ens det.
  • Milernia

Tycker att Mikaelas tanke om att bli äggdonator är väldigt fin. Får hoppas att hon blir det också, trots att hon är nålrädd. Fanns ju möjlighet, i värsta fall, att få pillerform också.

• Milernia

Vilket fjantigt beteende Noahs pappa och rumskompisen hade. Höll fast Victoria och klippte håret på barnet när Victoria inte ville. Så långt hår hade han ju inte precis. De får väl diskutera som vuxna människor istället för bara handla sådär. Knäppa människor det finns.

• Milernia
    Ninja05 skrev 2013-05-16 17:43:44 följande:
    FJANTIGT!? jag skulle slänga ut de båda med huvet före! gärna rakt ner för trappan. Sånt jävla övertramp så det är helt galet. Och jo visst, omoget ja men synd att hon inte hade kraften och säga ifrån på skarpen!
    Ja, jag håller med dig.
  • Milernia

Jag råkar tycka att det var ett bra beslut om tvångsomhändertagning direkt, trots att det såklart var rörande att se. Jag skulle blivit chockad om de lät henne bo med de, i den där svinstian. Det var rent av så äckligt, heeela tiden. De snackade om att "Ja, att städa det här kan ta 1-2 veckor".. Vadå, ett vardagsrum? Nä. Usch. Kommer aldrig glömma det paret. Man är ju bra nyfiken på hur det går för dem nu med städningen.

• Milernia

Det enda jag reagerade starkast på angående "puk" Rebecca är när hon inför sonen malik pratar om Jacob. Att säga att hon tror att Jacob älskar malik lika mycket som deras biologiska barn är ganska sjukt att säga inför sin honom. Han är ju tillräckligt stor nog att förstå.

Svar på tråden Unga Mödrar (spoilertråd)