MtillM skrev 2013-04-23 17:24:37 följande:
Hörde dem inte säga till honom vad han fick kalla hennes pojkvän men Tror inte anledningen är att det skall nekas den nya att vara pappa utan bara att barnet skall veta att pappa är pappa och andra män är sådana som tar ansvar men inte blir deras pappa bara för det. På så sätt kanske det inte blir så konstigt om de skulle göra slut. Annorlunda tycker jag att det är om pappan inte vill vara en del av barnets liv då kan ju barnet ha behov av en ny pappa.
De kallade ju honom för styvpappa. Men Kenneth berättade ju det att Thais hade typ sagt "Titta pappa, jag har gjort en teckning" varav Kenneth hade svarat tillbaka "Jättefin, men jag är inte din pappa. Jag är din styvpappa". Ungefär sådär. Tycker det blir lite konstig motgång tillbaka, det är det jag menade. Jag tycker det är bättre att barnet får säga vad det vill och sen ta upp det att han är styvpappa så fall, om de nu så gärna vill att det ska se ut så. Men jag vet inte. Bara jag som känner att det blir lite konstigt att hela tiden behöva säga "Inte, nej" till att han är pappa, utan bara styvpappa.