• Queen70

stomisex?

Tror inte man skulle ha sex med nån man äcklades av. Tycker nog du ska tänka lite på vad du skriver, för ditt inlägg kan nog vara rätt sårande för de som råkar ha stomi.

• Queen70

Men vad är syftet med tråden???
    Om du känner sånt äckel så kan du ju hålla det för dig själv. Alla har vi våra hangups, men man behöver ju inte starta trådar om hur äckligt man tycker det är med vissa personers brister, utseenden, sjukdomar eller vad det nu kan vara. Hur tror du det känns för en människa med stomi att råka på en sån här tråd? Den personen kanske redan mår dåligt och sen får gråta en hel natt efter att ha läst ditt inlägg. Varför kan man inte vara lite finkänslig beträffande andra människors känslor? Det är så lätt att sitta och vräka ur sig på internet utan att reflektera över att det man skriver faktiskt kan påverka en riktig människa av kött och blod nån annan stans. Jag tror inte alla människor upplever det så vidrigt som du tydligen gör.

Anonym skrev 2008-11-21 02:43:26 följande:
    Men som ung och singel måste det väl vara hemskt att ha en stomipåse på magen?Jag har iaf en bekant som har haft en stomipåse i flera år. Hon visar sej aldrig i tajta kläder, solar alltid med linne. Har varit på toaletten flera gånger efter henne (hemma hos henne) och har funderat över den outhärdliga skitstanken.Skulle min sambo få stomipåse så skulle jag nog inte bry mig nämnvärt över det. Men om jag skulle släpa hem ett one night stand så skulle jag faktiskt rygga tillbaka. Även om personen behåller tröjan på så borde det ju ändå kännas att det är något där? Och kan man faktiskt ligga på en stomipåse utan att nånting händer?
  • Queen70

Finns inget vettigt debattklimat när man slänger sig med uttryck som "stomisex" eller frågar "hur äcklade blev ni på en skala" och talar om den vedervärdiga skitlukten osv. Visst kan man ha undringar om olika saker, men man får faktiskt uttrycka sig på ett vettigt sätt om man har nåt i skallen.

AA aa skrev 2008-11-21 11:20:48 följande:

Man måste väl få fråga? Man kan inte hålla på att vara 100% PK hela tiden av hänsyn till hur någon eventuellt kan uppfatta något. Om man inte frågar får man inget veta. Hjälp till genom att föra en vettig diskussion istället så att folk kan slippa sina fördomar.
  • Queen70

Jag har åsikter om när folk är elaka och okänsliga gentemot andra personer, helt korrekt.

Anonym (Nr 3) skrev 2008-11-21 12:18:24 följande:

Queen70, har du någonsin känt lukten av en stomipåse? Alltså när någon har pyst ut luften i en eller bytt en? Det luktar inte vanlig bajs. Jag är inte känslig för bajslukt alls, men den lukten är faktiskt nånting speciellt.Du får ha din åsikt och jag får ha min. Det är väl därför det finns ett forum. Sen så tycker inte jag att du haft någon åsikt överhuvudtaget utan du bara gnäller på vad andra tycker!
  • Queen70

elakheten ligger inte i att man kan regera på olika oväntade saker eller att man har Hangups, elakehten ligger i att man sitter och spyr ut sitt äckel över olika företeelser på internet utan en tanke på att man kan såra människor. Tror det är en mognadsfråga.

Anonym (Nr 3) skrev 2008-11-21 12:48:12 följande:

Haha, jaa om man är elak för att man skulle rygga tillbaka om ens one night stand hade stomi, så fine, isf är jag elak med gott samvete!
  • Queen70

..och gjorde sannolikt en del människor ledsna på kuppen...

Anonym skrev 2008-11-21 20:59:09 följande:
    kanske i "stomisex"? jag fick ju en raktion och svar på min fråga iaf.
  • Queen70

Tänkte exakt samma sak. Att det kanske rör sig om nån som själv blivit drabbad och på nåt vis la ut en provocerande tråd för att få "ärliga" svar.

Anonym skrev 2008-11-21 22:00:59 följande:
    TSÄr det du som ska få stomi eller din sambo?
  • Queen70

Ja, jag tycker ju inte att det är "tugg" att försöka värna om andras känslor...Men du tycker uppenbarligen olika. Hoppas att du är väldigt ung bara.

Anonym (Nr 3) skrev 2008-11-21 22:00:02 följande:

Men jisses vilket tugg! Folk blir väl ledsna varje dag! Partnern är otrogen, ungen hatar en, arbetskamraterna ser ner på en. Jag kan mala på ett bra tag. Och kikar man runt här på forumet så kan jag garantera att man blir ledsen på 10 minuter. Det finns folk som har åsikter om tjocka människor, om smala, om invandrare, om homosexuella, jaa precis allt.Och så hakar ni er på att TS skrev stomisex. *fniss*
  • Queen70

Oftast, men inte alltid tyvärr, så kommer en viss visdom med åren, och med vishet brukar man inse att det är viktigt att inte såra andras känslor i onödan. Har man inte nått den mognaden, eller kanske har nån diagnos som orsakar detta, så är det svårt med empatin eftersom man saknar förmåga att leva sig in i andra människors känslor.

När man exempelvis är 16 så tror man ofta att man vet allt, och att ingen annan fattar nåt. Och ju äldre man man blir ju mindre vet man och ju ödmjukare brukar man bli, och med det så brukar man också få den insikten som krävs för att låta bli att vara elak helt enkelt. För somliga tar det uppenbarligen lite längre tid, men jag hoppas och tror att det kommer så småningom.

Anonym (Nr 3) skrev 2008-11-21 22:36:48 följande:

Precis som att äldre människor har så mycket vettigare åsikter? Jag är 25. Och jag är ingen rasist, rökare, tjuv, knarkare, lögnare. Så jag är väl precis lika klok som alla andra.
  • Queen70

Man mår bättre om man är snäll mot människor helt enkelt. Om man har ett behov av att skrika ut hur äckligt nån är så beror det oftast på att man själv mår dåligt över nåt så att man måste ha nån annan att slå ned på.

Ingen som vill påtvinga dig att ha sex med nån du inte tänder på, däremot undrar jag vilket syfte det fyller att uttrycka sig på ett sätt som naturligtvis kan såra de som är drabbade av detta. Det syftet känner du ju bäst själv. Och jag tror att det ligger nåt sorgligt bakom. Jag vill inte alls vara snorkig utan bara försöka få dig att vara lite varsam om människors känslor framöver.

Anonym (Nr 3) skrev 2008-11-22 01:16:06 följande:

Haha, jag tycker att jag är en väldigt empatisk person! Tycker att du kan komma ner från dina höga hästar istället. Snorkigare person var det längesen jag "träffade".Vad är det jag har skrivit som stör dig så? Att jag inte skulle vilja ha sex med en kille med stomi eller att jag vet att stomipåsen luktar värre än bajs? Sen har väl jag haft oturen helt enkelt att känt den lukten, för jag tror säkert att normala människor inte byter stomipåse var som helst eller pyser ur luften TS ville veta om stomi, och jag skrev min erfarenhet. Och min erfarenhet och åsikt är precis raka motsatsen till din. Och om du inte kan acceptera det utan måste försöka få det att låta som att jag var elak och pika om att jag är omogen, jaa då undrar jag faktiskt vem av oss som egentligen är mest omogen?
  • Queen70

Du tror inte det skulle vara lättare att få svar från någon som har stomi eller en partner som har stomi om man är UPPRIKTIGT intresserad, om man ställde frågan på ett sätt som inte kränker människor??

AA aa skrev 2008-11-24 08:36:41 följande:

Anonym (Nr 3) skrev 2008-11-21 12:48:12 följande:
    Håller med. Kan ingen besvara frågorna istället för att atteackera någon som faktiskt vill veta?
Svar på tråden stomisex?