stomisex?
Tror inte man skulle ha sex med nån man äcklades av. Tycker nog du ska tänka lite på vad du skriver, för ditt inlägg kan nog vara rätt sårande för de som råkar ha stomi.
Tror inte man skulle ha sex med nån man äcklades av. Tycker nog du ska tänka lite på vad du skriver, för ditt inlägg kan nog vara rätt sårande för de som råkar ha stomi.
Men vad är syftet med tråden???
Om du känner sånt äckel så kan du ju hålla det för dig själv. Alla har vi våra hangups, men man behöver ju inte starta trådar om hur äckligt man tycker det är med vissa personers brister, utseenden, sjukdomar eller vad det nu kan vara. Hur tror du det känns för en människa med stomi att råka på en sån här tråd? Den personen kanske redan mår dåligt och sen får gråta en hel natt efter att ha läst ditt inlägg. Varför kan man inte vara lite finkänslig beträffande andra människors känslor? Det är så lätt att sitta och vräka ur sig på internet utan att reflektera över att det man skriver faktiskt kan påverka en riktig människa av kött och blod nån annan stans. Jag tror inte alla människor upplever det så vidrigt som du tydligen gör.
Finns inget vettigt debattklimat när man slänger sig med uttryck som "stomisex" eller frågar "hur äcklade blev ni på en skala" och talar om den vedervärdiga skitlukten osv. Visst kan man ha undringar om olika saker, men man får faktiskt uttrycka sig på ett vettigt sätt om man har nåt i skallen.
AA aa skrev 2008-11-21 11:20:48 följande:
Jag har åsikter om när folk är elaka och okänsliga gentemot andra personer, helt korrekt.
Anonym (Nr 3) skrev 2008-11-21 12:18:24 följande:
elakheten ligger inte i att man kan regera på olika oväntade saker eller att man har Hangups, elakehten ligger i att man sitter och spyr ut sitt äckel över olika företeelser på internet utan en tanke på att man kan såra människor. Tror det är en mognadsfråga.
Anonym (Nr 3) skrev 2008-11-21 12:48:12 följande:
..och gjorde sannolikt en del människor ledsna på kuppen...
Tänkte exakt samma sak. Att det kanske rör sig om nån som själv blivit drabbad och på nåt vis la ut en provocerande tråd för att få "ärliga" svar.
Ja, jag tycker ju inte att det är "tugg" att försöka värna om andras känslor...Men du tycker uppenbarligen olika. Hoppas att du är väldigt ung bara.
Anonym (Nr 3) skrev 2008-11-21 22:00:02 följande:
Oftast, men inte alltid tyvärr, så kommer en viss visdom med åren, och med vishet brukar man inse att det är viktigt att inte såra andras känslor i onödan. Har man inte nått den mognaden, eller kanske har nån diagnos som orsakar detta, så är det svårt med empatin eftersom man saknar förmåga att leva sig in i andra människors känslor.
När man exempelvis är 16 så tror man ofta att man vet allt, och att ingen annan fattar nåt. Och ju äldre man man blir ju mindre vet man och ju ödmjukare brukar man bli, och med det så brukar man också få den insikten som krävs för att låta bli att vara elak helt enkelt. För somliga tar det uppenbarligen lite längre tid, men jag hoppas och tror att det kommer så småningom.
Anonym (Nr 3) skrev 2008-11-21 22:36:48 följande:
Man mår bättre om man är snäll mot människor helt enkelt. Om man har ett behov av att skrika ut hur äckligt nån är så beror det oftast på att man själv mår dåligt över nåt så att man måste ha nån annan att slå ned på.
Ingen som vill påtvinga dig att ha sex med nån du inte tänder på, däremot undrar jag vilket syfte det fyller att uttrycka sig på ett sätt som naturligtvis kan såra de som är drabbade av detta. Det syftet känner du ju bäst själv. Och jag tror att det ligger nåt sorgligt bakom. Jag vill inte alls vara snorkig utan bara försöka få dig att vara lite varsam om människors känslor framöver.
Anonym (Nr 3) skrev 2008-11-22 01:16:06 följande:
Du tror inte det skulle vara lättare att få svar från någon som har stomi eller en partner som har stomi om man är UPPRIKTIGT intresserad, om man ställde frågan på ett sätt som inte kränker människor??
AA aa skrev 2008-11-24 08:36:41 följande: