stomisex?
Hej
En gammal tråd jag vet, men jag känner ändå att jag vill svara iom att tråden kommer fram när man googlar stomi och sex.
Jag ska berätta om min erfarenhet ang stomi och sex och lite annat som tagits upp i tråden.
1, Stomisex syftar till sex med en stomi, dvs själva tarmbiten som är utledd på magen. Detta är inte lämpligt och jag antar att det skulle dels förstöra stomin och göra fruktansvärt ont. Om TS hade syftat på det hade jag haft full förståelse att det hade varit äckligt!
2, Att ha sex med en person som har stomi går utmärkt. Jag brukar ha en sexig gördel på mig, finns att köpa på de flesta vanliga underklädesbutiker idag. Detta har jag inte för att dölja påsen utan att den inte ska vara i vägen när vi har sex. Vi kan ha vilken sorts sex som helst utom analsex iom att jag bara har 2 cm hål kvar där bak. Ingen förlust iom att vi inte hade det innan heller.
3, Det luktar inte. Under två års tid har jag inte kännt någon lukt från påsen, inte heller anhöriga som lever nära mig har kännt det. Däremot har jag kännt många andras fisar!
4, Ja det luktar när jag tömmer min påse, speciellt morgontömningen. Detta beror på att det är avföring! Dessutom blir det en fränare och skarpare lukt då man inte har en tjocktarm. Numera finns det utmärkta sprayer som effektivt tar bort lukten. Smidigt!
5, Jag känner mig betydligt sexigare med påse än utan, helt enkelt för att jag är frisk, mer självsäker i sängen när jag slipper oroa mig för att springa på toa mitt i. Vårt sexliv blommar och jag tror att många skulle ge mkt för att ha så bra sex som jag och min man har!
6, Alla har rätt att tycka som de vill, det finns absolut oilka saker som man inte tänder på med jag tycker att det är grisigt att skriva på det sättet som vissa här gör. Inte roligt om någon som ska få stomi sitter och läser detta (det gjorde nämligen jag!!!) och ser sig själv som en äcklig människa bara för att den ska få stomi.
Jag kan lova att jag är renligare än många utan stomi!
Fråga gärna om det är något ni undrar över!