• Me o Mike

Ni som hade en TUFF första förlossning och är rädd för nästa! Se hit!

Min syster hade en hemsk första förlossning. Hon har nu under denna graviditet varit LIVRÄDD för att föda igen. Hon har velat ha snitt för att hon varit så säker på att denna förlossning skulle bli minst lika jobbig.

Nu ringde hon och berätta:

kl 8 i morse hade hon öppnats 4 cm bara. Hade knappt NÅGRA värkar, alltså inte ont. Så då skulle dom åka och ge ryggbedövningen direkt. När dom kom upp 10 minuter senare hade hon öppnats 10 cm och hon födde 20 minuter efter det!

SÅ det var en SUPERENKEL förlossning.. Som det ofta blir med andra!!

Hoppas jag har gett någon här lite hopp om att det kanske inte blir så farligt!

• Svar på tråden Ni som hade en TUFF första förlossning och är rädd för nästa! Se hit!
  • Me o Mike

Ja men du ser!

Samma hände med 2 av mina vänner.. Hemskt långa och jobbiga första förlossningar och den andra gick på 1-3 timmar.

MyggaMygg skrev 2008-11-21 10:31:22 följande:
    Låter ju kanon önskar man alltid hade en sådan härlig snabb förlossning. Jag e skiträdd för denna (nr 2)
  • Me o Mike

Alltså det lät på henne som att hon just hade vaknat efter att ha sovit 12 timmar. Hon lät piggare än vanligt.
    Helt sjukt.

• Me o Mike

Det ska vara samma sak.. Jag födde också med akut snitt med min första pga LÅÅÅNG utdragen förlossning.
    Andra sa dom att det kommer med störst sannolikhet gå MYCKET snabbare än första, men jag tog planerat snitt iaf.
    Och jag ångrar det idag kan jag lova!

MyggaMygg skrev 2008-11-21 10:54:25 följande:
    Nu startade ju min förlossning normalt men slutade i snitt så undrar sa flundran hur man räknar mig då nu då man ska ha nr 2?
  • Me o Mike

För att jag då, för all framtid förlorade min enda chans till att få föda vaginalt..

kattta skrev 2008-11-21 11:01:07 följande:
    Varför ångrar du det? Zack o Bella skrev 2008-11-21 10:57:24 följande:
Svar på tråden Ni som hade en TUFF första förlossning och är rädd för nästa! Se hit!