• Puma86

Uppesittarkväll/Julafton!

Jag har en son som är 10 månader nu, fyller 1 år 5:e Januari! Han somnar ju på kvällarna runt 20 tiden och det jag undrar över är hur gör ni när ni ska iväg på kvällarna och är iväg hela familjen? Åker ni hem i tid till barnen ska sova lr hur gör ni? Har ni undantag där barnen får va uppe mycket längre än vanligt?
    Eller om ni har folk hemma hos er, hur gör ni när barnen somnat? Ja tänker på om vi ska uppesittakväll här hemma hos oss o när sonen har somnat så är man ju lite nojjig över hög ljudnivå så d inte väcker honom, vi bor i en ganska liten lägenhete så d hörs ju ganska tydligt allt som görs o sägs...
    Är man för fjantig när man tänker på att man vill att folk ska dämpa sig lite efter att sonen har somnat!? Eller om man vill vara hemma i tid till att han ska sova för natten?
    Hur skulle ni gjort nu när d gäller dagen innan julafton och på självaste julafton?

• Svar på tråden Uppesittarkväll/Julafton!
  • Puma86

Jag hade inte heller bett folk att vara tysta om d inte alkohol är inblandat.. då vet man d själv att man visar lite respekt o inte höjjer rösten lr så.. men nu kommer d ju visserligen va alkohol inbladnat o d e ja e lite nojjig över =/
    Sen menade ja inte att man e borta o inte kommer hem sen på kvällen, utan ja menar om man e borta o sen kanske kommer hem väldigt sent på kvällen, då vaknar dom ju när man sätter dom i bilen... lr gör inte era barn d? =/ D känns ju så illa att dom ska somna för natten o sen bli väckta när man ska åka hem...Vi har ju haft folk här hemma me på kvällar o sonen har sovit utan problem, han vaknar inte av tv lr prat på d sättet.. men folk som inte har barn tänker inte i dom banorna o tänker inte ALLS på sin ljudnivå...

D finns inga andra småbarn i våran familj som sonen skulle kunna leka med o kunna tycka va rolig på d sättet, annars hade d vart kanon!

• Puma86
    Juno skrev 2008-11-21 11:52:02 följande:
    Vära barn vaknar till lite, men med en varm filt, tjocka sockar och en mössa så somnar de snart om.
    Gud va skönt
  • Puma86
    KIKINA skrev 2008-11-21 12:35:36 följande:
    Vår son är 10 mån och somnar mellan 18-19 på kvällarna. Vi gör som vanligt om vi har folk här. kör så samma rutiner.Hans rum ligger vägg i vägg med vardagsrummet, men han är van med ljud.Om vi ska bort så tar vi med vagnen och han får somna i den i samma tid efter samma rutiner som hemma. Fungerar kanon.Han får aldrig vara uppe längre för då blir han övertrött istället.
    Men hur gör ni om ni ska vara borta o han somnar borta o ni sen ska hem!? vaknar han inte då? D känns som att d pajjar hela natten lixom...
    Har gjort d misstaget en gång att ja tog upp honom när han vaknade sent på kvällen, efter d blev natten kaos! D rubbade hans nattro på nått sätt.. ja vet inte
  • Puma86
    KIKINA skrev 2008-11-21 12:40:16 följande:
    Nu var det iof ett tag sedan vi var tvungen att ta bilen till någon bekant när han skulle sova. Oftast umgås vi med folk i samma by. Men för 3 mån sen fick han somna i vagnen och vi tog bilen hem. Han var helt klubbad och vaknade inte när vi satt ner honom i babyskyddet. Nu har vi bytt till en större bilstol, som är mer upprätt, så nu vet jag faktiskt inte :/
    Ja precis d e d ja menar.. i babyskyddet spelade d ju ingen roll.. där låg dom ju redan, men nu sitter dom ju rätt upp o Lukas ( min son ) Har svårt för att sova i bilstolen i vanliga fall!
  • Puma86

Tack för alla svar! D låter nästan som ni har d som vi har d.. ni som har barn som inte störs av ljud alltså D ända ja bävar för nu då e att om han ska somna o att vi ska hem med honom i bilen då han oftast inte sover bra i bilen.. men får väl bara hoppas på d bästa helt enkelt o ta d som d kommer.. d händer ju inte så ofta som sagt! Nu e d bestämt att vi ska ha uppsittarkvällen hos min mamma som nästan bor grannar med oss så d blir smidigt att somna honom i vagnen o gå hem o bara lägga över honom i sin säng! Och på Julafton ska vi vara hemma hos oss så d blir ju bra.. hoppas inte d blir för mycket alkohol bara så folk gapar o har sig för mycket hehe

Svar på tråden Uppesittarkväll/Julafton!