• fiamalm

Uppesittarkväll/Julafton!

Vi har vant vår kille att sova bort på tex golvet på filt och kudde som vi tagit med hemifrån, inga problem. Vi tar på honom pyjamas och sockar innan han somnar, sen är det bara på med jacka och mössa när vi åker hem, visst vaknar han men somnar sen i bilen och vaknar till när vi är hemma men somnar om.

hemma sover han gott i sin säng oavsett ljudnivå, han är inte känslig, sen hörde jag nånstans att om barnet somnar till ljud störs det inte av de om de vaknar till, om de däreomt somnar när det är helt tyst blir de känsligare för ljud.

Om du åker bort kan du ju även ta med vagnen om ni inte vill ha honom liggandes på golvet.

Jag tror helt och hållet att det beror på vad barnet är van vid, vi har nästan lite medvetet åkt bort ofta bara för att han ska vänja sig och vi inte ska bli tvungen att sitta hemma varje kväll.

• fiamalm
    Puma86 skrev 2008-11-21 19:56:48 följande:
    Tack för alla svar! D låter nästan som ni har d som vi har d.. ni som har barn som inte störs av ljud alltså D ända ja bävar för nu då e att om han ska somna o att vi ska hem med honom i bilen då han oftast inte sover bra i bilen.. men får väl bara hoppas på d bästa helt enkelt o ta d som d kommer.. d händer ju inte så ofta som sagt! Nu e d bestämt att vi ska ha uppsittarkvällen hos min mamma som nästan bor grannar med oss så d blir smidigt att somna honom i vagnen o gå hem o bara lägga över honom i sin säng! Och på Julafton ska vi vara hemma hos oss så d blir ju bra.. hoppas inte d blir för mycket alkohol bara så folk gapar o har sig för mycket hehe
    Även om de vaknar tex när man åker hem så somnar de om till sist. Oftast lägger vi lillen i vår säng och då somnar han direkt, sen lyfter vi över honom till hans säng eller så sover vi ihop hela natten.
Svar på tråden Uppesittarkväll/Julafton!