• Dora

Trollrunor - Margit Sandemo

Jag vet att frågan har ställts förut men jag hittar inte den tråden.
    Kommer inte alla böcker i Margit Sandemos Trollrunor att ges ut som pocket?
    Lite trist att behöva köpa halva serien som inbundna.

• Svar på tråden Trollrunor - Margit Sandemo
  • mamlan

Trollrunor, vad är det? En sandemo serie jag missat??? Jag fullkomligt ÄLSKAR sagan om isfolket, har läst alla böckerna massor av gånger...Var inte lika förtjust i nästa serie..vad hette den nudå..ljusetsrike.? Nä häxmästaren var det...Vilken av de serierna liknar trollrunor mest?

• Dora

Isfolket är ju absolut den bästa. Häxmästaren var sådär. Ljusets rike lite bättre. Sen var det ju en serie som hette De svarta riddarna om jag inte minns fel. Och så nu Trollrunor. Jag vet inte riktigt vilken serie jag ska likna den vid. Jag är rätt besviken faktiskt. Hade jag inte köpt de första 5 böckerna så hade jag nog inte läst vidare efter första. Nu har jag kommit till fjärde boken och den har tagit sig en del. Men det grämer mig att behöva betala 140 spänn för en inbunden bok för att få läsa fortsättningen. Kan inte riktigt fatta varför man bara ger ut de första 5 som pocket och inte resten. Om de nu inte kommer vill säga.

• mian7373

Jag och min syster har båda läst Isfolket flera gånger och det är de allra bästa böcker som finns. Häxmästaren var inte alls lika bra men nu har syrran köpt Trollrunor och hon är fast.

Hon har köpt från Adlibris fram och tillbaka nu under senaste två månaderna för att de är så bra. Så prova att läsa en bok och se vad du själv tycker.

De första böckerna i serien är utgivna på pocket. De senaste är inte det...

• Dora

Det verkar som om resten kommer på pocket iallafall. Sökte på Bokus och där finns den 6:e boken och den 7:e finns men är ej utgiven. Så då borde ju resterande 4 också komma. Man får väl ge sig till tåls.

Svar på tråden Trollrunor - Margit Sandemo