• glassbåt

Psykologiprogrammet?

Ngn som har nån erfarenhet eller vet hur arbetsmarknaden ser ut efteråt?
    Ngn som har/eller går programmet, och vad ni tycker om det?

• Svar på tråden Psykologiprogrammet?
  • Maddsutt

har ingen erfarenhet om just psykologiprogrammet.. men jag pluggar till beteendevetare och det är liknande psykolog.. och det kan du plocka ihop själv till.. lite lättare så..

• glassbåt

Att läsa till beteendevetare, vad är du behörig att söka för yrken senare. Kan du läsa till ngra enstaka kurser sen, eller vidare på steg 1 terapeut utbildning sen?

är det ett roligt programm?

• Strandängen

psykologiprogrammet är inte detsamma som psykologprogrammet.
    läser du psykologiprogrammet så får du antingen en fil.kand eller en fi.mag i psykologi.
    läser du psykologprogrammet så blir du leg. psykolog.

jag har själv läst fristående kurser och har en fil.kand i psykologi. har alltså inte gått psykologiprogrammet för att få detta. jag kan även kalla mig för beteendevetare.

• glassbåt

Okej. Tack för ditt svar, jag vet att det är skillnad på psykologi & psykologprogrammet.

Men vilka arbeten kan du söka? Kan du om du vill, läsa mera fristående kurser och få en socionomexamen?

Vad jobbar du nu med? Anser du att det har varit svårt att få jobb efter avslutat din utbilning..

Vad är det för skillnad på fil kand & fi mag examen?

• Strandängen

ok, visste inte om du fortstod skillnaden. =)

för att få en socionom examen så måste du gå socionomprogrammet.

jag har inte haft svårt att få arbete. men jobbar just nu inte riktigt med det jag vill göra i framtiden. jobbar med behandling av psykiskt funktionshindrade. har även jobbat inom kriminalvården mm. man kan även söka olika former av handläggar-jobb ex på migrationsverket, arbetsförmedlingen, försäkringskassan mm.