Psykologiprogrammet?
Ngn som har nån erfarenhet eller vet hur arbetsmarknaden ser ut efteråt?
Ngn som har/eller går programmet, och vad ni tycker om det?
Ngn som har nån erfarenhet eller vet hur arbetsmarknaden ser ut efteråt?
Ngn som har/eller går programmet, och vad ni tycker om det?
Att läsa till beteendevetare, vad är du behörig att söka för yrken senare. Kan du läsa till ngra enstaka kurser sen, eller vidare på steg 1 terapeut utbildning sen?
är det ett roligt programm?
Okej. Tack för ditt svar, jag vet att det är skillnad på psykologi & psykologprogrammet.
Men vilka arbeten kan du söka? Kan du om du vill, läsa mera fristående kurser och få en socionomexamen?
Vad jobbar du nu med? Anser du att det har varit svårt att få jobb efter avslutat din utbilning..
Vad är det för skillnad på fil kand & fi mag examen?
Tusen tack.... hoppas på att komma in HT 2009 på psykologiprogrammet, jobbar just nu inom psykiatrin och vill väl vidare + att det e svårt som mentalskötare att få fast tjänst / tillsvidare anställning inom våran kommun, för att dom varslar oss som börjar bli nära att bli inlasade (jättedåligt). Arbetsmarknaden känns tyngre och tyngre för varje år, så det känns "lika" att studera vidare medans man är relativt ung och att motivationen finns där.
Har man den kompetensen att söka tjänster inom kurator, som socialsekreterare, utredare på behandlingshem m.m.? Vet du nått om det.
Tusen tack för ditt svar, jag blev otroligt mycket klokare än jag redan var : ) Så snällt när människor vill dela med sig av sin kunskap. Har googlat på psykologiprogrammet osv, men ytterst lite information.
Okej, tack för dina tips! Det är så hiskeligt svårt detta, och jag tror inte mina betyg räcker till för att kommain på socionomprogrammet.
Har du skrivit högskoleprovet? Är det svårt. Om man är typ "medelsmart" om man kan uttrycka sig så, vad tror du man landar på om man skriver ett sånt prov?