• drömmare3

ska ha en hemmafest om en vecka- mat ideer???

jag o min sambo ska ha en fest till tjugo personer om en vecka.. har ni ideer till maten? ska alltså inte bjuda ngn middag utan små snacks.. vin bjuder jag så klart också. det ska bli en vild fest.. alltså ingen "parmiddag" utan karaoke o dans o så... vill ha bra o smarta tips annars också som gör festen festlig.

• Svar på tråden ska ha en hemmafest om en vecka- mat ideer???
  • Little M

Åhh va kul det låter...
    Man kan alltid leka " jag har aldrig"

Men kareoke är alltid kul!

• Jennie Brunflo

Vad jag tycker är gott är när man lindar bacon runt vattenkastanjer, sticker en tandpetare igenom och steker detta.
    Mmmmmm!!!

Annars är det gott med pumpernickel med olika röror på.

Eller varför inte grönsaker med olika dippar?

• Lizzan

Kul med fest!! Snittar av olika slag med t ex räksallad eller skinka och ost mellan går alltid hem. Hoppas ni får trevligt

• Jessica24

* Ost & kex
    * Pizzabitar
    * Minipiroger
    * TexMex-buffé (en massa småplcok som man kan äta på stående fot om man så vill)
    * Snittar
    * Fyllda mini-bagutter

/Jessica24

• meya

Urgröpta körsbärstomater med philadelfiaost och en klick pesto i, det är jättegott som snittar...

• Malaya

* Smågurkor omlindade med italiensk salami
    * Ugnsgrillade småskivor av baguette med kikärtsröra
    * Quesadillas

• Ananak

fetaostbiffar, hemmagjord vitlökssås och till det kokar du nypotatis (oskalade) eller så grillar man kycklingfileer och gör en mangoshatnisås till och en kallpotatissallad ( helapotatisar och nån vinäger eller dressing... kan få recept om du är intresserad)

• väntar o längtar

Jag skulle nog köra lite typ tapas...

-soltorkade tomater
    -oliver (olika varianter)
    -olika starka korvar i bitar
    -syltlök
    -cornichons *stavas hur????* (smågurkor som är inlagda)
    -röd, gul, orange paprika i bitar
    -starka räkor
    -kycklingvingar(eller lår) som är grillade
    -snurra lufttorkad skinka runt brödpinnar
    -honungsmelon i bitar
    -ostkuber (vanlig smakrik hårdost på extrapris)
    -cocktailtomater

Kommer inte på vad mer jag brukar ta fram. Men viktigast för mig är att jag inte ska behöva stå och "laga" en massa mat. Räkorna köper man färdigskalade och häller på sweet chilisås och låter det dra in ordentligt (man kan även ha i vitlök). Kycklingen brukar gå att köpa färdigkryddade och färdiggrillade i frysdisken - bara att köra i micron eller ugnen.

Svar på tråden ska ha en hemmafest om en vecka- mat ideer???