• Anonym (dålig)

Ang stödfamilj, hjälp mig....

Jag är en helt ensamstående mamma till 3 barn.
    7 år
    5 år
    1 år

Pappan finns inte med i bilden överhuvudtaget.

Nu har jag haft dom i 1 år helt ensam. Varje dag.

Nu börjar orken tryta, och alla bara tjatar sen jag blev ensam med barnen att jag ska skaffa en stödfamilj. i af ha en varann helg

Jag har varit helt emot det hela tiden, det är mina barn, dom är inga problem barn, jättesnälla rara gulliga, dom älskar verkligen varandra och tar verkligen hand om varandra och om mej.

Jag känner mig som världens sämsta mamma om jag skaffar en stödfamilj. Alla kommer ju tycka jag e världens sämsta mamma som inte orkar ha mina barn. Det handlar om mina 2 stora som jag känner att jag inte kan tillgodose alla deras behov. jag jobbar hela veckodagarna oftast, och fixar allt själv, mat,ekonomin,städning,tvättning, ja ni vet.....

hur e det egentligen med stödfamilj.,

Någon som kan berätta lite...??????

från en mycket trött slutkörd dålig mamma

• Svar på tråden Ang stödfamilj, hjälp mig....
  • antispantis

Har du enskild vårdnad så har du rätt att söka stödfamilj.

• Anonym

Men man är ingen dålig förälder för att man vill ladda upp sina batterier.
    Jag har känt ibland, trots att jag lever med min man, barnens far (vi har också 3) att vi skulle behöva avlastas en natt kanske en gång i halvåret. Vi har ingen barnvakt att be om det. Men jag känner mig inte dålig som förälder för det. Jag vet att jag älskar mina barn, och det vet dom med.

• Anonym (dålig)

Jag har ensam vårdnad på alla 3.
    Den minsta har pappan knappt träffat.

jag har nästintill ingen egen tid. Få sova ut en morgon, göra precis vad jag vill. blir lite avis på folk som var VV.

Jag har verkligen svårt att tillgodose barnens olika behov...

Känner mej som en mammaskurk som en känner så här ang barnen...

Men jag e slutkörd nu

• antispantis

min kompis har en stödfamilj till sin son som är 10 år idag har haft samma familj i 8 år. Han är där varannan helg och han älskar att åka dit. Hon får tid för att ta hand om sig själv och ladda om. Hon har även en 3 åring, men hon är hos sin pappa varannan helg.

• Anonym (dålig)

men som det låter verkar det otroligt svårt o hitta en stödfamilj.

men är man inte en looser om man lämnar bort sina barn så där?

• Anonym

jag är stödfamilj för min systers handikappade dotter. hon bor hos mej o min dotter varannan helg. funkar jätte bra.

• Anonym

jag är stödfamilj för min systers handikappade dotter. hon bor hos mej o min dotter varannan helg. funkar jätte bra.

• antispantis

onej, man är verkligen ingen looser om man ber om hjälp, mår inte du bra så mår inte barnen bra. problemet med stödfamilj är att det kan ta flera år innan man får en. så jag råder dig att kontakta socialen, det är de som ordnar med det och prata med de.

• Anonym (dålig)

skit e det socialen som styr med sånt. vill ju inte ha med dom att göra.... kommer ju syna mej totalt ju. näe fy...

• antispantis
    Anonym (dålig) skrev 2008-11-22 14:25:40 följande:
    skit e det socialen som styr med sånt. vill ju inte ha med dom att göra.... kommer ju syna mej totalt ju. näe fy...
    ja tyvärr så är det de som ordnar det, men självklart så kan nog själv lägga ut en annons om att man behöver en stödfamilj, men då är ju inte familjerna godkända som stödfamilj och man kanske inte får något bra, utan att man tar en stor risk i det. Om det inte är så att du känner någon som skulle kunna ställa upp och du betalar de.
  • Anonym (dålig)

har ju ingen som kan ställa upp. inte ens mot betalning.-

• Anonym

Var i landet bor du?
    Jag tror inte soc kommer att syna dig, men de kommer att syna familjen som ska ta hand om dina barn det lovar jag. Och det är ju jätte bra för det måste ju kännas tryggt.
    Vi har varit stödfamilj till en tjej och det har varit jätte skönt för mamman och vi har tyckt det varit kul de helger hon varit hos oss.
    Klart du ska be om hjälp! Det kommer ni alla 4 att käna på i längden.

• Anonym (dålig)

men kommer inte socialen att anse att jag borde kunna klara mig själv,
    jag har ju inga problembarn. jätterara o snälla.
    jag har ju trots allt klarat det bra i 1 års tid.
    nu börjar orken tryta....

• antispantis
    Anonym (dålig) skrev 2008-11-22 14:36:16 följande:
    men kommer inte socialen att anse att jag borde kunna klara mig själv, jag har ju inga problembarn. jätterara o snälla. jag har ju trots allt klarat det bra i 1 års tid. nu börjar orken tryta....
    min kompis son är hur lugn och go som helst, och det var inga som helst problem för henne att få stödfamilj. de ifrågasatte henne aldrig.
  • Anonym (dålig)

jag bor i östergötland

har bara erfarenhet i att man verkar bli nedstämplad som föräldrasr om man har med dom att göra

• Lilla i

Jag har inga erfarenheter själv av stödfamiljer, ville bara säga att du är otroligt stark som fixar dina tre barn själv. Jag tycker inte det är konstigt att orken börjar tryta. Se det inte som ngt misslyckande utan som ngt som kommer ge dig mera ork och därmed bli ännu bättre med dina barn. Dessutom så kan det ju bli så att barnen får en superbra stödfamilj och att deras nätverk av vuxna utökas och det är ju alltid bra.
    Lycka till med allt!!!

• Anonym

Alla har rätt att ANSÖKA om kontaktfamilj ( eller vad man nu vill ) Socialtjänsten gör en utredning av hur behovet ser ut, sen fattar man ett beslut att bevilja eller avslå ansökan. Hur "generös" man är med denna typ av insats varierar mellan kommuner. Det är ingen självklarhet att "få" avlastning via soc. Det är barnens behov som styr. Lycka till! O var inte rädd för att ansöka!

• Anonym

ska själv bli kontakt familj och vill du en kantakt familj så vänd dig till socialen, du ska absolut inte skämmas, du kommer att bli en bättre mamma om du får lämna bort dom. önskar dig lycka till

Svar på tråden Ang stödfamilj, hjälp mig....